Avatar billede knowman Juniormester
10. november 2004 - 02:00 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Direct cabel connection mellem XP og Win95: Kan ikke se filer.

Jeg vil gerne hente filer fra en Win95 maskine over på en XP-maskine. Jeg har forbundet dem med direct cable connection, og de handshaker godt nok, Win95-maskinen siger "connected via parallel cable on lpt1, men jeg kan ikke se drevet på XP-maskinen. XP-maskinen kommer med en fejlmeddelelse, når jeg forbinder dem: "En eller flere netværksprotokoller kunne ikke oprette forbindelse. TCP/IP CP rapporterede fejl 736: Fjerncomputeren afsluttede kontrolprotokollen. IPX/SPX eller kompatibelt CP blev tilsluttet. Klik på Accepter for at bruge den nuværende forbindelse, eller Læg på for at afbryde forbindelsen." Jeg klikker så Accepter, den siger kort "godkendt", og så står forbindelsen i statuslinjen, med 4 Mbps hastighed. Men jeg kan altså ikke se de foldere på Win95-maskinen, som jeg har lavet "shared". Jeg har sat work group til det samme på begge computere. Jeg bruger ikke passwords.

Det ser altså ud til, at de to computere er forbundne med IPX/SPX, de relevante foldere er sat til shared på host-computeren, men jeg kan ikke se disse foldere på guest computeren. Er der nogen, som kan hjælpe mig til at få adgang til filerne?
Avatar billede knowman Juniormester
11. november 2004 - 04:23 #1
Efter at have rebootet maskinerne er problematikken anderledes: guest-computeren spørger nu efter login-info (selvom jeg ikke har angivet noget på host-computeren).

Mvh Peter.
Avatar billede cooldog_1 Nybegynder
15. november 2004 - 09:06 #2
Fejl 736

1. Genstart computeren.

2. Fjern LCP udvidelserne.

3. Deaktiver software komprimeringen for forbindelsen.
- - - - - - - - - - - - -  - - - - - - - - - - -  - - --
Som du har skrevet det der, kan jeg ikke se hvad problemmet er ,eftersom du har gjordt det lige efter bogen,
Standart Instilninger:
Klient
Netværkskortet
TCP/IP
IPX/SPX

Men jeg tænkte på , har du Firewall på din Windows XP, vis du har det så skal du fjerne det!.
Avatar billede cooldog_1 Nybegynder
15. november 2004 - 09:12 #3
du skal jo også huske at Dele filerne især med WIn95 som hedder fil- udskriftdelninger
Avatar billede knowman Juniormester
21. november 2004 - 23:43 #4
Tak, cooldog, for forsøget, men desværre løste det ikke mit problem. På trods af, at jeg har brugt timer på at prøve at få det til at virke, lykkedes det ikke.

I stedet har jeg hentet programmet Linkmaven 2.0 (http://www.briggsoft.com/lmaven.htm), som lader een forbinde de to computere via den parallelle port uden nogen dikkedarer, og overføre filer mellem dem, på samme måde som man kunne f.eks. i Norton Commander i gamle dage. Og programmet kan startes 25 gange inden man skal registrere det. Så nu har jeg fået alle mine filer over.