Avatar billede wormsk8 Nybegynder
09. november 2004 - 22:28 Der er 18 kommentarer og
1 løsning

Bærbar til stationær

Hey derude,

Sidder for tiden foran en 19" tommer skærm, hvilket jeg er blevet træt af da den tager det meste af pladsen på mit bord.

Fik for noget tid siden en bærbare computer, tænkte på om jeg kunne tilslutte den stationære til den bærbare, så billedet kommer på den bærbare.

Så jeg har drevene,
på den bærbare og den stationære.

Er dette muligt og hvordan?

- Hvis det er så en der vil købe en 19" Samsung 959nf?

Mvh. Worm
Avatar billede jesper_bn Nybegynder
09. november 2004 - 22:30 #1
hvis det kun er drevene du vil ha hva så med netværk?
Avatar billede wormsk8 Nybegynder
09. november 2004 - 22:39 #2
kan jeg i princippet sælge hele min computer? og beholde drevene på en smart måde?
Avatar billede bif_pin Nybegynder
09. november 2004 - 22:39 #3
Du kan også bruge et fjernadministrations program. Her er der den gratis VNC. Eller du kan bruge netmeeting som følger med alle windows systemer til deling af skrivebord. Der findes også andre men de koster penge.

vnc: http://www.realvnc.com/download.html

Det kræver selvfølgelig at computerne er forbundet i et netværk. Har selv fjernet skærmen på min ene computer og den administrere jeg med netmeeting.
Avatar billede bif_pin Nybegynder
09. november 2004 - 22:41 #4
Man kan også købe et 5,25" kabinet til drev. De skal efterfølgende tilsluttes via usb porten på din bærbare.
Avatar billede wormsk8 Nybegynder
09. november 2004 - 22:42 #5
Det tror jeg ikke jeg kan finde ud af.. :D

Helst så simpelt som muligt..
Avatar billede wormsk8 Nybegynder
09. november 2004 - 22:42 #6
"Man kan også købe et 5,25" kabinet til drev. De skal efterfølgende tilsluttes via usb porten på din bærbare."

Kan du linke til dette produkt? :D
Avatar billede soes Nybegynder
09. november 2004 - 22:51 #7
Windows Xp har jo et alletiders remote desktop som standard, hvis man ikke lige sysler med grafiske opgaver og spil. Så hvis du har netværk kan du nemt gøre følgende.

For at aktivere det vælge:
(Eng)
System Properties -> Remote | Klik af i feltet Remote Desktop. Nu kan du fra din bærbar starte det program der hedder remote desktop/fjernskrivebord som du finder under accessories / Tilbehør kommunikation. Indtast IP eller computernavn og ved login billedet benytter du bare dit brugernavn og adgangskode.

Herefter ser du et skærmbillede fra din stationær pc. Du kan tweake nogle indstillinger på din klient (bærbar) når du starter programmet op.
Avatar billede bif_pin Nybegynder
09. november 2004 - 22:57 #8
Her er det eksterne kabinet jeg bruger.

http://www.zitech.dk/Product/Details.aspx?ID=154420
Avatar billede wormsk8 Nybegynder
09. november 2004 - 22:59 #9
Hm..

Lyder jo simpelt nok, men hvad hedder menuen paa dansk?
Avatar billede wormsk8 Nybegynder
09. november 2004 - 23:02 #10
http://www.zitech.dk/Product/Details.aspx?ID=154420 > Kan man der tilslutte harddisken fra min nuvaerende st. ?
Avatar billede bif_pin Nybegynder
09. november 2004 - 23:10 #11
Du kan ikke bruge drev boksen til hardisk. Til hardisken fra en stationær skal du bruge en hardisk boks som også forbindes via usb porten på den bærbare.

http://www.zitech.dk/Product/Details.aspx?ID=155703
Avatar billede wormsk8 Nybegynder
09. november 2004 - 23:17 #12
Det ville altså være nok med denne boks.

Så kan sælge alt fra min nuværnede computer pånær harddisken.

- Hvis det er det, takker jeg mange gange !
Avatar billede bif_pin Nybegynder
09. november 2004 - 23:19 #13
Det er virkelig meget enkelt. Du skal være opmærksom på at du ikke kan boote op med et usb kabinet. Eksempelvis kan du ikke have Linux operativsystem liggende på en usb kabinet hardisk og boote op fra den. Du kan muligvis godt men det bliver teknisk.

Hvis du bare skal gemme filer og mapper eller backup er det en perfekt løsning. Og så har du det stadig selv om den bærbare går ned.

Jeg er meget glad for løsningen.
Avatar billede wormsk8 Nybegynder
09. november 2004 - 23:21 #14
Det er til filer osv..

Skal win, stadig ligge på drevene, eller hvordan ? :S

Har du evt. msn?
Avatar billede bif_pin Nybegynder
09. november 2004 - 23:27 #15
Du skal ikke have noget windows liggende på hardisken i boksen.

1. Tilslut hardisken i boksen (meget nemt)
2. Sæt USB porten i den bærbare.
3. win 2000 eller win XP finder automatisk hardisken og etablere noget drev (eks. hvis du har C og D drev på din hardisk kommer de til at hede E, F etc. (kommer an på hvor mange partitioner du har oprettet på hardisken mens den sad i kabinettet)

Det er meget simpelt.

msn: bif_pin@hotmail.com
Avatar billede wormsk8 Nybegynder
09. november 2004 - 23:33 #16
Har tilføjet dig @ msn... (worm@worm-media.dk)
Avatar billede bif_pin Nybegynder
09. november 2004 - 23:34 #17
OK.
Avatar billede bif_pin Nybegynder
17. november 2004 - 08:25 #18
Har du fundet en løsning?
Avatar billede wormsk8 Nybegynder
28. november 2004 - 13:07 #19
Ja tak..