Avatar billede nih Novice
09. november 2004 - 22:07 Der er 22 kommentarer og
1 løsning

Fjerne computeren - beholde mus, skærm osv

Hej

Findes der en boks/adapter der gør det muligt at flytte min computer 15 m væk, men beholde skærm, mus, tastatur, højtaler og nogle usb-stik i stuen.

Jeg kunne vel lave nogle laaaange kabler til hver enhed, men tænkte om der fandtes noget smart og biligt.

Konen klager over alle mine PC dimser der larmer og fylder :(

Niels
Avatar billede Slettet bruger
09. november 2004 - 22:14 #1
Du kan i hvert fald ikke køre USB kabler længere end 5 meter uden at have en hub imellem. Signalet bliver simpelthen for dårligt. du kan dog købe 2 x USB hub og sætte dem med 5 meters kabler imellem...
Så hvis du bruger USB us eller keyboard har du også problemet der.
Jeg tvivler på at et PS/2 kabel kan få signal igennem på 15 meter, men jeg skal selvfølgelig ikke kunne sige det. Men i og med at de er designet til at være tæt ved computeren .. .. ?
Skærm ved jeg ikke noget om...
Mht. højtalere kommer det meget an på typen og modellen..
Avatar billede nih Novice
09. november 2004 - 22:19 #2
Det er netop derfor jeg efterspørger en løsning uden alle de kabler.
Avatar billede jan_vernersen Nybegynder
09. november 2004 - 22:22 #3
Hej
Er det kun støj der er problemet?
Avatar billede Slettet bruger
09. november 2004 - 22:22 #4
yep.. Men faktum er i hvert fald at et USB kabel ikke kan nå længere end 5 meter uden en HUB... Om det så er i en fancy løsning eller ej ;)
Avatar billede jan_vernersen Nybegynder
09. november 2004 - 22:28 #5
Jeg havde samme problem med en støjfølsom kone.
Men brugte ca.1000kr på støjsvage blæser og derefter et par blymåtter i cabinet.
Den er faktisk støjfri nu.
Det vil kun give problemer at flytte din pc 15m væk.
Måske du skulle flytte din kone 15m.....
jan
Avatar billede nih Novice
09. november 2004 - 22:31 #6
Ja - mange ting ville nemmere uden konen :o)

Jeg har søgt lidt og fundet det her. Ved i hvad det er ???

http://www.edbpriser.dk/Listprices.asp?ID=94992

Niels
Avatar billede jan_vernersen Nybegynder
09. november 2004 - 22:35 #7
Hmm
Måske det du skal bruge.Men 6000kr...
Avatar billede nih Novice
09. november 2004 - 22:40 #8
Ja, det kunne jeg heller ikke finde på at bruge.

500 måske 1000 kr

Nej det er ikke kun støj men også router, printere, scanner, VOIP adapter osv. vil jeg (læs hun) gerne have ud af stuen.
Avatar billede bif_pin Nybegynder
09. november 2004 - 22:47 #9
Har samme problem med min kone. Brug de 1000 kr. til at lave en aftale med en blomsterhandler. Det hjalp mig...

Derudover kan man få forlænger USB kabler med en repeater så de hele tiden forstærker signalet.
Avatar billede Slettet bruger
09. november 2004 - 22:50 #10
bif_pin -> dog kan man faktisk stadig kun nå en maksimal længde på 30 meter..
Avatar billede bif_pin Nybegynder
09. november 2004 - 22:53 #11
OK tak for det. Men skal han ikke også kun bruge 15?
Avatar billede Slettet bruger
09. november 2004 - 22:59 #12
bif_pin -> Jojo.. Men bare lige sådan at hvis nu fremtidige bruger med samme problem støder på denne tråd er det godt nok at have med..
Det var egentlig bare derfor jeg skrev det :-)
Avatar billede vest Nybegynder
09. november 2004 - 23:01 #13
Nu siger Jan Vernersen godtnok at han satte lydsvag blæser i, men hjap det egentlig ret meget? Jeg prøvede nemlig lige at stoppe min blæser i strømforsyningen med enden af en strips mens computeren kørte, og jeg kunne næsten ikke høre nogen forskel, og min er ikke støjsvag skal jeg lige sige. Hvad er egentlig det der larmer mest i en computer?
Avatar billede merenuser Nybegynder
09. november 2004 - 23:04 #14
Køb et pænt møbel med en låge der kan lukke både støj og visuelle ting ude. Har selv et sådant. Dog er møblet ikke kønt, og derfor sikkert uegnet for din kones øjne. :-)

Og så slipper du også for at løbe spidsrod, hvergang du skal scanne, printe, bruge en CD etc.
Avatar billede nih Novice
09. november 2004 - 23:07 #15
Jeg har også tænkt på at lave en 'lille' kasse i spånplade og isolere den med rockwool - jeg kunne sætte mit grimme,larmende udstyr derind og hun kunne sætte blomsterne ovenpå :o)

Det er egentlig underligt der ikke findes noget billigt hardware til at løse problemmet. Jeg er vel ikke den eneste der har problemmet/ønsket.

Læg nogle svar og modtag jeres velfortjente point

Niels
Avatar billede Slettet bruger
09. november 2004 - 23:08 #16
svar. hvis du mener jeg kunne bruges.. ;)
Avatar billede Slettet bruger
09. november 2004 - 23:12 #17
Nej.. Afvis bare mit svar..
Jeg kan jeg åbenbart kun har snakket om USB ;o)
Avatar billede merenuser Nybegynder
09. november 2004 - 23:13 #18
Ja det var jo ikke just svaret på dit spørgsmål, så brug du pointene på den som har vejledningen, på den kønneste spånplade. :-)
Avatar billede vest Nybegynder
09. november 2004 - 23:13 #19
merenuser -> Jeg har selv tænkt på at sætte min computer ind i et skab, men jeg har aldrig forsøgt fordi jeg er bange for at der bliver for varmt derinde. Hvordan har du løst dette problem, har du noget udsugning på skabet ?
Avatar billede bif_pin Nybegynder
09. november 2004 - 23:16 #20
Min blomsterhandler løsning kan nok heller ikke bruges. Dog er der stadig usb kablerne med repeater for enden (ligesom en lille enkel hub). Men det bliver næppe så kønt at have hængene (det med konen).
Avatar billede merenuser Nybegynder
09. november 2004 - 23:18 #21
Du fjerner bagbeklædningen, og laver om nødvendigt en god kryds understøttelse istedet. Skabet skal selvfølgelig stå et par cm. ud fra væggen. Så har varmen masser af muligheder for at komme væk.
Avatar billede Slettet bruger
10. november 2004 - 12:22 #22
hmmm.. er der ikke nogen andre som vil have/fortjener pointene?
Avatar billede jan_vernersen Nybegynder
10. november 2004 - 17:43 #23
Kære Vest.
I en pc er der tonsvis af blæser.Typisk cpu/grafikkort/strømforsyning men også ram/harddisk kan være monteret med en blæser.
Jan