Avatar billede nahpets Nybegynder
09. november 2004 - 20:37 Der er 9 kommentarer og
1 løsning

Støjsvag computer - Magic Fleece

Jeg står, og skal til at købe et kabinet. Har tænkt på at købe et Noise Controle.. Jeg er bare lidt i tvivl om hvor meget Magic Fleece indlægs pladerne til kabinettet hjælper.. Nogen der har erfaringer med dem ? :D
Avatar billede Slettet bruger
09. november 2004 - 21:05 #1
Ja jeg har det selv i mit Antec Sonata kabinet. De er en drøm!
Hvis du kan få nogle som har special størrelse efter dit kabinet er det perfekt, men ellers kan man sagtens selv klippe dem til.
Du skal jo lige huske at de også holder på varmen og ikke kun støjen. Men ved mig er det absolut ikke noget problem...
Jeg vil i hvert fald mene at Magic Fleece er et must hvis du skal støjdæmpe din PC.
Og de er absolut pengene værd da et set faktisk er forholdsvist billigt..

Jeg oplevde da jeg satte måtterne i, at ikke kun blev støjen dæmpet væsentligt, men den smule, som der jo altid vil være, havde en mere "rund" og "behagelig" lyd.
De har jo også den heldige evne at de dæmper for raslen og resonansstøj.

Du kan læse en artikel om dem her:
http://www.tweakup.dk/article/343/dk/

Men i hvert får Magic Fleece topkarakter og anbefalinger fra mig.

Spørg endelig hvis der er noget du er i tvivl om. Så skal jeg se om jeg kan svare ;)

Mvh. GartZen
Avatar billede bif_pin Nybegynder
09. november 2004 - 21:08 #2
Ja i aller højeste grad. Det har ikke hjulpet mig meget. Magic Fleece giver et stort varme problem. Så sætter du flere blæsere i kabinette og måske en hardiskkøler. Så larmer den helt vildt selvom det er støjsvage blæsere. Jeg har brændt 2 hardiske af pga varme problemer. Hardisken skal frigøres fra kabinettet før at det hjælper på lamren. men så er der strømforsyningen som ikke kan frigøres fra kabinettet samt grafikkortet.  Kæb en regulerbar strømforsyning og sats på vandkøling. Sæt stropper på hardisken og drom Magic Fleece og spar pengene.

Men det er jo bare mit råd til dig.
Avatar billede Slettet bruger
09. november 2004 - 21:12 #3
Jeg her en enkel blæser i mit kabinet og en enkel på min CPU. Grafikkortet har jeg pillet blæseren fra.
Jeg har ikke det mindste varmeproblem (tvært imod), og jeg har enda rodet med mine kabler og jeg kører alm flade IDE kabler.
Avatar billede nahpets Nybegynder
09. november 2004 - 21:12 #4
Tak for svaret gartzen :D Og til bif_pin: Det ville jo også komme til at koste en hel del, at købe stropper til HD, vandkøling, PSU osv. Jeg har ingen erfaringer med det, men jeg ville da tro, at når man køber et noise controle kabinet, med magic fleece så vill der også være tænkt på varme problemet. Læste en lille "guide" på www.webconsult.dk , og det tydede da på at disse to ting arbejder godt sammen ?
Avatar billede nahpets Nybegynder
09. november 2004 - 21:14 #5
Hvad med din PSU gartzen.. Larmer den meget, eller fungerer det også så .. hvis ja, evt. hvilken psu bruger du ?
Avatar billede Slettet bruger
09. november 2004 - 21:20 #6
Jeg bruger den der fra standard sad i Antec Sonate. Jeg kan ikke lige huske hvad den hedder, men den larmer i hvert overhovedet ikke.
Avatar billede nahpets Nybegynder
09. november 2004 - 21:23 #7
Okay :D Jeg har siddet og kigget en hel del på spøgsmål og svar her på eksperten, og også andre steder på nettet. Det ser ud til at Magic Fleece ikke er nogen dårlig løsning. Ud fra dine kommentarer, virker det til at man burde at give det et try .. Men manget tak for indlægene :D

Mvh. nahpets
Avatar billede Slettet bruger
09. november 2004 - 21:28 #8
Det var så lidt :)
Når du engang har fået dem købt og monteret og evt. nydt, kan du jo lige poste herinde hvordan du syntes de er, så andre brugere kan se hvad en spørger fik ud af det.

Håber du får glæde af dem!

Mvh. GartZen

(Man skulle næsten tro jeg solgte dem ikke? ;o) )
Avatar billede bif_pin Nybegynder
09. november 2004 - 21:30 #9
Held og lykke med dit valg. Det kan jo være at jeg bare har været uheldig.
Avatar billede nahpets Nybegynder
09. november 2004 - 21:32 #10
Hehe jah, vil ikke håbe jeg havner i samme situation som dig.. Men jeg læste lige en anmeldelse af dem på tweak.dk, og der stod at der var en stigning på 3grader... vil ikke sige at det er det helt store, i forhold til lydniveauets reduktion... Men jeg poster liger herinde når jeg har fundet en løsning :D