Avatar billede lsp75 Nybegynder
09. november 2004 - 20:36 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

Tabeller ved siden af hinanden?

Hej ekspert :-)

Jeg er ved at lave et website i DreamWeaver men er ny 'i faget'. Jeg vil gerne lave websitet ved hjælp af tabeller og ikke frames.

Jeg har en global menu liggende øverst. I venstre side skal der ligge en lokal menu og ved siden af denne skal det forskellige indhold ligge (klassisk opdeling).

Her opstår mit problem:

Jeg ved, at jeg ikke kan have både den lokale (venstre) menu og indhold i samme tabel. Derfor har jeg prøvet at lave en tabel til menuen og en til indholdet ved siden af. Problemet er, at jeg ikke kan få de to tabeller til at lægge sig ved siden af hinanden!!! Indholds-tabellen rykker sig ned under menu-tabellen.

Hvordan gør jeg?

/Lise :-)
Avatar billede mike_1212 Nybegynder
09. november 2004 - 21:07 #1
Kan du ikke lave en tabel og dele den op i to colums og i hver af dem indsætte en ny tabel? Ved ikke om det er dumt, men ihverfald en måde at gøre det på.
Avatar billede miss-g Seniormester
10. november 2004 - 02:06 #2
Det er ikke dumt mike_1212 *G*

Det er netop sådan man gør. Det er helt ok at lave tabeller i tabeller.
Avatar billede lsp75 Nybegynder
10. november 2004 - 09:16 #3
Det havde jeg ikke tænkt på: En tabel med to tabeller i.

Tak for hjælpen :-)