Avatar billede cliv Nybegynder
09. november 2004 - 18:52 Der er 12 kommentarer og
1 løsning

USB stick virker ikke til win98

Jeg har en Flash Usb stick. Men kan ikke få den til at virke i min bærbar som har win98.
Der fulgte en driver cd med, men når jeg trykker på installations filen siger den: "Can't create directory! Install fail!"
Der må være et eller andet galt, nogle der kan hjælpe mig?
I driver beskrivelsen står: GK_98Driver MFC Application.
Ellers har jeg ikke noget firma navn, på USB'en.
På forhånd tak.
Avatar billede ejvindh Ekspert
09. november 2004 - 19:20 #1
Nogle USB-sticks er simpelthen ikke kompatible med Win98. Men hvis der fulgte en driver med til den, der hedder noget med 98, kunne det nu godt tyde på, at den burde kunne virke. Der kan være en fejl i driveren, og hvis man kendte mærket på sticken kunne man gå ind på firmaets hjemmeside og se om der er blevet udsendt en rettelse hertil.

Ellers prøv at lægge installationsfilerne ud på HD, og så kør dem derfra.

Eller prøv at se her:
http://support.microsoft.com/kb/263218/EN-US/
http://www.experts-exchange.com/Operating_Systems/Win98/Q_20851386.html
Avatar billede cliv Nybegynder
09. november 2004 - 21:35 #2
Ja i drivernavnet ingår 98 direkte. Har prøvet at lægge den over på min hdd, men samme fejl. Har endda haft det installeret før hvor det virkede.
Kan ikke se navnet på den nogen steder, kiggede også i aida som nogle forslog på forummet. Der står ikke noget.
Prøver lige at kigge den microsoft side igennem...
Avatar billede cliv Nybegynder
10. november 2004 - 15:26 #3
Var ikke nogen hjælp på microsoft, fandt en rettelese, men virkede ikke til dansk version.
Avatar billede milter Ekspert
10. november 2004 - 20:35 #4
Prøv at finde installationsfilen i stifinder (et eller andet.exe) og højreklik den > Egenskaber > Version.

Det kan måske give dig nogle oplysninger om fabrikanten eller andet, som kan lede dig (eller os herinde på E)i den rigtige retning.
Avatar billede cliv Nybegynder
10. november 2004 - 23:02 #5
GK_98Driver MFC Application det var hvad jeg fik ud af driveren
Men i et word dokument stod "OTI" som firma?
Avatar billede milter Ekspert
10. november 2004 - 23:16 #6
Prøv at kigge her, om der er noget, der ligner:

http://www.mittoni.com.au/catalog/support.php
Avatar billede milter Ekspert
10. november 2004 - 23:23 #7
Avatar billede cliv Nybegynder
11. november 2004 - 14:45 #8
militer opretter du ikke lige et svar et af dine links fik det til at virke
Avatar billede milter Ekspert
11. november 2004 - 15:16 #9
Kommer her :)
Avatar billede cliv Nybegynder
11. november 2004 - 16:26 #10
Heh nej faktisk ikke?
Avatar billede milter Ekspert
11. november 2004 - 16:50 #11
Ups ! !
Avatar billede cliv Nybegynder
11. november 2004 - 17:06 #12
tak for hjælpen
Avatar billede milter Ekspert
11. november 2004 - 17:44 #13
Velbekom