Avatar billede michaelc Nybegynder
09. november 2004 - 16:11 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Afsendelse af mail til bruger uden mailadresse ?

Hej,

Når samme brugernavn er oprettet i den lokale adressebog uden emailadresse, og i den centrale names.nsf med emailadresse, og brugeren sender en mail, så hentes navnet og mailen sendes (tilsyneladende) ... men navnet der benyttes er det lokale, hvor der ikke er en emailadresse ... Brugeren venter længe på et svar, som aldrig kommer ??

Hvordan udngås dette ?

Takker.
Avatar billede d3h4s Nybegynder
09. november 2004 - 16:35 #1
Har du prøvet bare at besvare mailen? Din forklaring er lidt rodet.. :)
Avatar billede jogii Nybegynder
09. november 2004 - 16:42 #2
I brugerens lokationsdokument kan man angive
Faneblad Mail:
Recipient name lookup:    Exhaustively check all address books
På denne måde bliver man promptet hvis der er flere mulige modtagere og man vælger den passende.

Det er nok ikke det svar du ledte efter, men når det kommer til stykket er det det bedste bud på en fornuftig funktionalitet.

En anden indstilling jeg har "bedre" erfaring med er ca. samme sted:

Activate recipient name type-ahead:    On Delimiter

Det kan nogle gange hjælpe med at få mere præcise forslag til navne (Du ved, når den foreslår et navn som ligner og du kommer til at trykke retur, så står hele det forkerte navn og du skal slette hele navnet og starte forfra).

Disse to indstillinger lagt sammen giver efter min mening den bedste funktionalitet.
Avatar billede michaelc Nybegynder
09. november 2004 - 18:24 #3
Til d3h4s: Beklager, at det står lidt kludret :-) ..., Mailen kan ikke besvares, da den ikke er sendt. Mailen er sendt til en person, hvor der ikke er angivet en mailadresse i adressebogen. Derfor ligger den godt nok i sendt, men ...

Til jogii: Jeg prøver lige dine forslag....
Avatar billede michaelc Nybegynder
12. november 2004 - 09:40 #4
Jogii: dine svar giver faktisk en fornuftig funktionalitet, så hvis du ligger et svar, så er der points ..

MC
Avatar billede jogii Nybegynder
12. november 2004 - 15:37 #5
Det glæder mig jeg kunne være til hjælp.
Avatar billede michaelc Nybegynder
15. november 2004 - 08:09 #6
Tak