Avatar billede aros Nybegynder
09. november 2004 - 15:04 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

fejl på gamle back-up cd'er

Hejsa
Fandt et par af mine gamle back-up cd'er, men når jeg smider dem i cd-drevet, læser den cd'en som om det er en lyd cd, med et nr. der fylder 44 kb.

Hvad gør jeg for at "redde" filerne, har prøvet på flere drev, med samme resultat
Avatar billede glen5000 Nybegynder
09. november 2004 - 18:26 #1
Jeg tror du kan bruge et program der hedder BadCopy
http://www.jufsoft.com/badcopy/download.asp

Jeg mener at prøve versionen kan gendanne mindre filer. Men under alle omstændigheder burde du kunne se hvad der ligger på cd'en
Avatar billede packers Nybegynder
09. november 2004 - 22:11 #2
Jeg ved ikke hvad man kan gøre, men hvis cd'erne er nogle år gamle er der en risiko for at de er forældet. Brændbare cd'er som ikke er af højeste kvalitet holder desværre ikke evigt. Tror det er grunden til fejlen.
Avatar billede gak Nybegynder
09. november 2004 - 23:16 #3
Hvad med at prøve at installere en Windows 95- eller en -98-maskine uden at opdatere den på Windows-update og undlade at installere brænderprogram.

Altså installér en primitiv maskine og se, hvad der sker under læsning af cd'en derefter!
Avatar billede aros Nybegynder
10. november 2004 - 21:22 #4
glen5000>> godt forsøg, men det eneste programmet kan finde, er den lyd-fil, jeg også kan se i stifinder.... så det hjælper ikke rigtig noget

gak>> det har jeg forsøgt, men uden resultat

packers>> det kan godt være, men da nogle af de cd'er jeg har, der er brændt før disse, på samme type medie, sagtens kan læses. Tror jeg ikke det er problemet
Avatar billede aros Nybegynder
09. december 2004 - 15:52 #5
lukker