Avatar billede sarcar Praktikant
09. november 2004 - 14:25 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Design af nyhedsbrev: godt design uden at fylde?

Jeg har indtil videre lavet et nyhedsbrev, sendt ud med email, hvor jeg har skrevet teksten i word, og så pastet den ind i mail-programmet. Det fungerer nogenlunde, men mailen kommer til at fylde ret meget. Jeg har nu set nyhedsbreve som ser meget lækre ud, men næsten ikke fylder noget. Hvordan laver man sådan noget? Findes der specielle programmer/editorer til at lave sådan noget?
Avatar billede chokobear_dk Nybegynder
09. november 2004 - 16:28 #1
højest sandsynligt et eller andet html gejl
Avatar billede whyme Nybegynder
09. november 2004 - 18:09 #2
Vil anbefale dig at bruge en form for nyhedsmodul til det. Har du en hjemmeside? er der adgang til PHP?
Avatar billede sarcar Praktikant
09. november 2004 - 18:31 #3
Jo, jeg har en hjemmeside med adgang til PHP. Kan du anbefale et sådant nyhedsmodul? Hvordan kommer sådan en html-mail til at se ud hvis modtageren ikke tillader html-visning?
Avatar billede whyme Nybegynder
10. november 2004 - 00:39 #4
Jeg kan ikke anbefale et nyhedsmodul, kender ingen. Men kan kode et.
En HTML e-mail vil modtageren enten ikke få (pga. Firewall, Antivirus, SPAM blokeringer) og hvis de får den og ikke kan se HTML vil de se alt koden, og det vil sige at den ryger med det samme i skraldespanden ;)

Det bedste er at have Tekst og HTML mails, og folk kan vælge hvad de vil modtage.

Hvilken hjemmeside har du?

Jeg kan nok godt kode et til dig, hvis det er det, men kan desværre ikke gøre det gratis.
Der skal du nok oprette et andet spørgsmål under job/opgaver og se om nogen vil gøre det for nogle points.
Avatar billede lindysign Nybegynder
05. februar 2005 - 13:17 #5
De fleste mail-programmer kan nu håndtere det, men hvis du bruger ms-produkter og word, så er det klart det fylder meget. Lav hellere en skabelon og brug så den. Den kan du lave som en ganske almindelig html-side og det er nu MEGET få der ikke modtager html i deres mailprogram i dag. Jeg kender ingen... Der er jo ikke nogen grund til at lade være, eftersom man bare skal beskytte mod webbugs og kodeafvikling, og det er let gjort.

Men, hvis du bruger ms-programmer så kan du let finde hjælp på deres side www.microsoft.dk til at lave skabeloner til deres mailprogrammer... Men brug ikke word!