Avatar billede nico83 Nybegynder
09. november 2004 - 12:06 Der er 2 kommentarer

Ghost af Windows Server 2003 på SCSI

Jeg skal ha lavet et image af Windows Server 2003 som kører på en SCSI controller (LSI Logic)1 stk. 18 Gb disk (IKKE RAID controller) dette image skal ligge på et netværks-share...

Serveren er installeret med Terminal Services / Citrix

Hvordan gør jeg dette lettest?

Jeg har Norton Ghost 2003 og PowerQuest Drive Image 5.0 til at benytte mig af!

Har læst mig frem til at Norton Ghost 2003 ikke kan installeres på en Terminal Server...

Kan man boote på Windows Server 2003 cdén så den får loadet de rigtige SCSI drivere, og den vej igennem starte Ghost eller Drive Image, lave en NET USE og den vej igennem oprette image af SCSI disken som smides på et netværks-share?

På forhånd tak
Avatar billede tonnybrandt Nybegynder
09. november 2004 - 18:37 #1
Blot smid ghost.exe over på en diskette med dos netværksdrivere og læg image't op på et netværksshare.
Alternativt kan du tage en fat32 formateret IDE harddisk og slutte den til og gemme imaget på den.
Du behøver ikke at bekymre dig om scsi drivere, når det blot drejer sig om at tage et image eller ghoste det tilbage igen. Alle vore CAD-maskiner kører med scsi160 controllere og dem ghoster vi på helt normal vis, med de samme disketter som vi bruger til amnindelige arbejdspc'ere.
Avatar billede tonnybrandt Nybegynder
24. november 2004 - 21:59 #2
Fik du løst problemet ?