Avatar billede ansu Nybegynder
09. november 2004 - 11:55 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

En tand for meget reg-leg

For nogen tid siden, da jeg kørte XP, fik jeg den gode ide at lege en smule med regedit.exe. Den leg ente så med, at alle mine spil crashede efter lidt tid. I håbet om at kunne redde spillene formaterede jeg disken med styresystemet (ikke det med spil) og lagde win 98 ind i stedet. Men samme fejl bliver ved med at crashe spillene! Har forsøgt med scandisk, viruskontrol og spybot-scaning, men intet hjælper. Har også bare installeret spillene igen, men samme fejl!

PS; fejlen siger noget om, at der blev udført en ugyldig sidefejl i spillet, når det crasher... håber nogen har et svar :(

Min pc ser sådan ud;
AMD athlon xp 1800
256 mb ram
Geforce 3 ti200
win 98
Avatar billede Syska Mester
09. november 2004 - 12:51 #1
Prøv at installere XP igen, i stedet for 98, det er jo ved at være 6 år gammel, og kan nemt have problemer med nogle af de nye spil.
Avatar billede stone Forsker
09. november 2004 - 13:24 #2
der var ingen grund til at afinstallere xp pga af at du har pillet i regedit,
i xp tager den en backup med jævne mellemrum og så er det bare at vælge en dato før
du pillede i regedit. Problemet at nogle spil ikke kan køre i xp, har du muligheden for at køre spillene i simuleret win98,

for at køre et spil i simuleret win98 højreklik på spilikonet og vælg egenskaber/kompatiblitet og i dropdown vælge win98
Avatar billede ansu Nybegynder
09. november 2004 - 14:10 #3
okay, jeg prøver senere at installere xp igen, og håber på det bedste. Men et af spillene er Europa Universalis 2, som vistnok kom før XP, og alligevel crasher nonstop i win 98. Bliver ens regestreringsdatabase ikke "fornyet" når man formattere???
Avatar billede Syska Mester
09. november 2004 - 17:11 #4
jo den gør.

Europa Universalis 2 kan godt køre i XP, min bror har det.
Avatar billede stone Forsker
09. november 2004 - 18:26 #5
jo din registreringsdatabase bliver "fornyet" når du geninstallere. Iøvrigt er det
tit at det er grafikdriveren som er problemet i visse spil, her er det en god idet at kører den nyeste driver,specielt efter en opgradering af service pack2 xp, hvor min grafik så anderledes ud, hvor jeg så hentede den opdaterede driver og så kørte det igen.
Avatar billede ansu Nybegynder
15. januar 2005 - 19:04 #6
problemet er løst. den overophedede...