Avatar billede kjs Nybegynder
09. november 2004 - 11:01 Der er 6 kommentarer og
2 løsninger

Besked eller pop-up ved ny post

Findes der en eller anden utility til Outlook 2000 - 2003 - som gør at et lille vindue kommer frem på skærmen og meddeler at der er kommet ny post. Dette kan lotus notes gøre, og det har jeg været vandt til. Outlook 2003 kommer kortvarigt med en besked nede i processlinien, men den bliver der ikke.

Nogen der kan hjælpe.
Avatar billede hiks Nybegynder
09. november 2004 - 11:12 #1
hej

prøv:

Klik på Indstillinger i menuen Funktioner.
Klik på E-mail-indstillinger.
Klik på Avancerede e-mail-indstillinger.

- der kan du forøge og flytte rundt på beskeden som du ønsker det! Dette i 2003!

/hiks
Avatar billede hiks Nybegynder
09. november 2004 - 11:13 #2
Glemte lige at du også skal trykke på:

Indstillinger for skrivebordsbesked.

De hedder skrivebordsbeskeder! :o)

/hiks
Avatar billede ierikk Nybegynder
09. november 2004 - 11:20 #3
jeg bruger dette lille gratis program
http://www.winbar.nl/
der er rigtig mange spændende muligheder i det
Avatar billede kjs Nybegynder
09. november 2004 - 23:19 #4
Indstillingen i outlook 2003 omkring skrivebordsbesked dur ikke rigtigt, da den kun kan sættes til at være synlig i op til 30 sekunder.

Har downloadet winbar men - kan ikke rigtigt få den til at poppe frem med nogen besked ??? - har været inde og konfigurere pop3 konto og at den skal tjekke hvert minut.

Der må da være andre i verden som har dette problem ??
Avatar billede hiks Nybegynder
10. november 2004 - 17:12 #5
prøv evt at kig i registreringsdatabasen under:

HKEY_CURRENT_USER\Software\Microsoft\Office\11.0\Common\DesktopAlerts
"XOffset"=dword:0000002a
"YOffset"=dword:0000002b
"Opacity"=dword:000000cd
"TimeOn"=dword:00002328

TimeOn - er tiden den skal stå tændt - det kunne være at man bare kunne pille den i retning af uendelig - skal lige siges at jeg har ikke testet det er bare een idé at man kunne få lov til at rette det der i stedet for på den i indstilingerne i Outlook.

/hiks
Avatar billede hiks Nybegynder
10. november 2004 - 17:24 #6
ok en anden idé - har lige testet det der...

Gå ind i Outlook - > Funktioner - > Regler og beskeder

-> Ny regel
-> Start tom regel
-> Undersøg meddelelser når de ankommer
-> Sendt kun til mig (vælg selv hvad der er relevant for dig!!!)
-> vis en bestemt meddelelse i vinduet Besked om nye emner! (er helt nede i bunden)

og så er den hjemme! Har testet det med registreringsdatabasen - og det virker ikke umiddelbart!

Det er mit aller-aller-bedste bud! :o)

/hiks
Avatar billede kjs Nybegynder
10. november 2004 - 21:41 #7
Hej hiks, Tak for gode svar og råd.
Din sidste her virkede ikke - for den fader ud med samme antal sekunder som før.
Men din registry ændring virker fatisk. "TimeOn"=Dword ændres til f.eks 4000000000
og du har sat den til at stå på skærmen i 48 dage. Det er milisekunder der står, så 1000 svarer til 1 sekundt.

Takker!!
Avatar billede hiks Nybegynder
10. november 2004 - 21:50 #8
ok - kunne ik få det til at virke her. :s - men den anden bliver bare stående her! hehe... Så meget for samme resultat

Til en anden gang hvor du gerne vil ha indblik i hvor den skriver den slags værdier kan jeg anbefale: http://www.sysinternals.com/

Den slags bliver jo typisk smidt i reg. databasen - og der ligger et (frit/gratis) program der hedder:

Regmon v6.12
This monitoring tool lets you see all Registry activity in real-time. It works on all versions of WinNT/2K, Windows 9x/Me and Windows 64-bit.

- og det er fandme smart! :o)

/hiks