Avatar billede lazz1 Nybegynder
09. november 2004 - 09:09 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Swizzor Trojan. Hele tiden!

Jeg har de sidste par gange jeg har brugt Ad-Aware, Grisofts Antivirus og Spybot fundet en Swizzor.2.aq trojan. Jeg har fjernet den ALLE gange, men den kommer igen lynhurtigt.
Hvordan får jeg det skrammel væk da det er enormt frustrerende at skidtet ikke bare forsvinder?!
Jeg bruger som sagt AVG Antivirus (Free Edition), Spybot og Ad-aware. Desuden bruger jeg ikke Internet Explorer da jeg har indtryk af at alt skidtet er kommet ind igennem den. Jeg skiftede til Opera og er blevet glad for den. (Desuden er der startsideændring konstant på Internet Explorer, hvilket vil sige at jeg kan rette startsiden til mit ønske og så vil den være ændret til Search2web.com næste gang)
Avatar billede andersenph Nybegynder
09. november 2004 - 10:07 #1
Følg denne anvisning her punkt 1-4 og kopier resultatet herind: http://www.spywarefri.dk/hjtanv.htm
Avatar billede lazz1 Nybegynder
09. november 2004 - 14:25 #2
Den guide dér får det ikke til at forsvinde... Jeg fandt ud af at MSNplus tilsyneladende lægger filen ind og efter afinstallation af dette og kørsel af ad-aware lykkedes det tilsyneladende at få det væk... Den latterlige toolbar i Internet Explorer er også forsvundet.
Avatar billede andersenph Nybegynder
09. november 2004 - 16:03 #3
Nej jeg ved godt at du ikke får noget til at forsvinde, når du bare kører Hijackthis igennem :O)
Men til gengæld hvis du læste hvad jeg skrev ville du vide at jeg bad dig om at kopiere loggen herind, så jeg kunne se hvor synderen lå.

Det er fint nok at du har fjernet messenger plus og renset med Ad-aware, men jeg ville nu godt se en log alligevel.
Det kunne jo være der lå lidt rester tilbage.......
Avatar billede lazz1 Nybegynder
18. november 2004 - 10:56 #4
men hverken mit antivirus program eller ad-aware finder det nu.