Avatar billede dknsj Nybegynder
09. november 2004 - 08:35 Der er 11 kommentarer og
1 løsning

Den Hvide Dame

Hej,
Er der nogle her der kender historien om Den Hvide Dame?
Jeg har projekt om det, jeg har ledt helt vildt meget på Google.
Jeg vil gerne mest ind på hvorfor den Hvide Dame spøger og hvilket slot hun spøger på.. Måske en historier ;)
Avatar billede hammerhead Nybegynder
09. november 2004 - 08:38 #1
Der er vist flere hvide damer - men en spøger på Dragsholm Slot sammen med 2 andre, den grå Dame og jarlen.
Avatar billede krogsager Nybegynder
09. november 2004 - 08:38 #2
Ja, hun er også på Gavnø Slot: http://www.gavnoe.dk/historie/historie4_dk.html
Avatar billede hammerhead Nybegynder
09. november 2004 - 08:38 #3
Der er også en på Gavnø Slot.
Avatar billede krogsager Nybegynder
09. november 2004 - 08:39 #4
Ja :)
Avatar billede hammerhead Nybegynder
09. november 2004 - 08:40 #5
Jeg var ikke hurtig nok :-)
Avatar billede krogsager Nybegynder
09. november 2004 - 08:42 #6
OK :)
men dknsj, de findes overalt, der findes utroligt meget stof, hvis du søger på: "den hvide dame" på google
Avatar billede dknsj Nybegynder
09. november 2004 - 16:07 #7
jeg har kigget på Gavnø der fandt jeg noget FØR at i sendte svar. hmmm
Avatar billede dknsj Nybegynder
09. november 2004 - 16:08 #8
men jeg mener da den hvide dame stammer fra slottet på Gavnø ???? er det rigtgit
Avatar billede ulrikp Nybegynder
11. november 2004 - 10:58 #9
Hun blev muret inde bag en væg på Spøttrup slot. Det er derfor hun spøger. Kan ikke huske, hvorfor hun blev muret inde.
Avatar billede kasper_rasmussen Nybegynder
14. november 2004 - 15:06 #10
Der er en hvid dame på Dragsholm slot, man kan se hendes jordiske rester, det sted hvor hun blev muret inde. Hun blev muret inde for at have været sammen med en, af lavere rang end hende selv.
Prøv at kontakte slottet, de kan sikkert sende dig noget matriale om emnet. http://www.dragsholm-slot.dk/
Avatar billede dknsj Nybegynder
08. februar 2005 - 19:16 #11
lukket
Avatar billede Theelisabl Nybegynder
15. november 2012 - 13:24 #12
Hvor kan man engentlig finde noget om den hvide dame . for skal nemlig bruge det til en gys'opgave :-)