Avatar billede ps_hansen Nybegynder
09. november 2004 - 00:21 Der er 9 kommentarer

Intel Pentium III 600 Mhz + Asus P3V4x bundkort

Jeg er fuldstændig nybegynder på dette område...
Jeg vil gerne overclocke min processor. Har fået at vide at jeg kan få den op på 900 MHz. Men hvordan gør jeg? Mit bundkort er Asus P3V4X. Kan det samtidig lade sig gøre at overclocke mine ram?
Avatar billede johnstigers Seniormester
09. november 2004 - 00:31 #1
Du vil overclocke den med 50% ???

Prøv max. 15%
Avatar billede ps_hansen Nybegynder
09. november 2004 - 00:32 #2
Okay... jeg har bare fået at vide at jeg kan få den op 900 MHz. Men hvordan overclocker jeg den så 15%?
Avatar billede tonnybrandt Nybegynder
09. november 2004 - 01:19 #3
Du hæver FSB'en i små trin, indtil du finder grænsen for hvor højt du kan gå.
Hvis du har 133 mhz ram i, kan du måske være så heldig at den vil køre med 133 mhz FSB, men så skal du også være heldig. Et bedre bud er som John skriver omkring 15 %, altså 112 mhz.
Avatar billede ps_hansen Nybegynder
11. november 2004 - 00:22 #4
Jeg har 320 MB ram. Hvad er en FSB? Og hvordan hæver jeg den?
Avatar billede tonnybrandt Nybegynder
11. november 2004 - 00:53 #5
Det skal du gøre inde i bios.
Du skal finde ind til der hvor cpu'ens hastighed står. Der vil typisk stå
600 mhz
6 * multiplier
100 fsb eller systembus

Du kan kun ændre på fsb/systembus og den kan du hæve i små trin.

Går du for højt, piller du batteriet ud af bundkortet i et øjeblik og sætter det i igen, så kan du boote igen.
Avatar billede ps_hansen Nybegynder
12. november 2004 - 00:12 #6
Så jeg skal ikke pille ved nogen jumpers på bundkortet?
Avatar billede tonnybrandt Nybegynder
12. november 2004 - 00:44 #7
Det plejer ikke at være nødvendigt, når det er et så forholdsvis nyt bundkort. De plejer at blive styret via bios'en og ikke jumpere.
Så gå ind i bios og se om ikke du kan finde det derinde.
Avatar billede ps_hansen Nybegynder
15. november 2004 - 00:30 #8
tonnybrandt -> Det er da et meget gammelt bundkort... Købe det for 4-5 år siden...
Avatar billede tonnybrandt Nybegynder
15. november 2004 - 00:41 #9
Prøv lige at downloade denne fil:
http://usa.asus.com/products/mb/archives/mbp3v4x.zip
Udpak den og kør porgrammet.
Tryk derefter next indtil du når jumperindstillingerne. Den kan enten styres via dip-switches eller helt jumperfree via bios.