Avatar billede stef Nybegynder
15. oktober 1999 - 09:11 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Beskyttelse af db???

Er der nogen som kan fortælle mig en let metode til at låse(beskytte)en db.
Der skulle gerne beskyttes sådan at andre brugere af min db, ikke har adgang til fx. værktøjslinier. Db´en bliver kun brugt på en maskine. Svar venligst på et forståligt sprog.
Avatar billede gl_nok Nybegynder
15. oktober 1999 - 09:51 #1
Der ligge et menu punkt under funtioner der hedder sikkerhed. her kan du tilføje et password til databasen.
Avatar billede stef Nybegynder
15. oktober 1999 - 10:33 #2
Tak for foreløbig svar.
Men at jeg tilføjer et password hjælper ikke når man først er kommet ind i databasen, mod at folk ved hjælp af værktøjslinier laver rod i den.
Avatar billede brian_d Nybegynder
15. oktober 1999 - 10:38 #3
Password som gl_nok løser ikke dit problem med værktøjslinier.

Der er ikke nogen nem løsning på dit problem, men dt kan godt løses med funktionen autokeys, så db som standard ikke viser nogen værktøjs linier med ved tastekombination eks. ctrl + k viser en værktøjslinie.

brian_d
Avatar billede midgaardsorm Nybegynder
15. oktober 1999 - 10:54 #4
Du kan under funktioner sætte betingelser i forbindelse med start, samtidig kan du lave en macro der starter en formulat (menu).

Hvis du gør dette i en .MDE er du helt sikker på at der ikke er nogen der piller !!!
Avatar billede gl_nok Nybegynder
15. oktober 1999 - 10:54 #5
Jeg ved ikke hvad version af acces du bruger men i min (2000) kan man ved hjælp af en guide under sikkerhed vælge præcist hvem der skal kunne hvad dvs om eller hvad de må rediger eller læse osv
Avatar billede stef Nybegynder
15. oktober 1999 - 11:21 #6
Tak gl_nok!
Det kan jeg bruge til noget
Avatar billede ferslev Nybegynder
15. oktober 1999 - 12:27 #7
Jeg er klar over at du har accepteret svaret fra gl_nok, men der er en lettere måde at gøre det på du går op under funktioner>start her fjerner du alle checktegn, hvis du senere skal redigere i Db´ens design skal du blot holde shift-tasten nede når du åbner den.