Avatar billede mcpeterc Nybegynder
08. november 2004 - 14:04 Der er 1 løsning

350w psu m. Geforce 6800 Ultra

Hej.
Jeg er den glade ejer af et Geforce 6800Ultra. På det kort er 2 tilslutninger til strømstik, og der står at de anbefaler man bruger en 400w psu, men jeg har kun 350w. Mit spørgsmål er så, vil det give mig mere ydelse hvis jeg køber en 550w psu?
Avatar billede speedy1979 Nybegynder
08. november 2004 - 15:48 #1
Nej, desværre hænger det ikke sådan sammen. Hvis dit gfkort får for lidt strøm (din PSU leverer for lidt) vil dit system ret sandsynligt blvie ustabilt, men hvis din pc kører som den burde opnår du ingen merydelse.
Hvis din 350W PSU ikke kunne levere nok til dit kort ville det derfor ikke være stabilt ved hård belastning. Som du selv skriver anbefaler man også kun at der bruges en 400W, det er ikke et krav.

W-betegnelserne er ofte et cirka angivelse af, hvad de kan levere. Kun virkelige kvalitetsPSU leverer præcis det angivne eller mere. Man kan sagtens finde billige PSU, som leverer det lovede