Avatar billede kometen79 Nybegynder
08. november 2004 - 13:57 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

liste i indesign

Hvordan laver man en liste i Indesign (punkter eller tal) der automatisk udvider sig når man trykker på return?

Jeg har prøvet en hel masse, men det er "hovsa løsninger" hvor det er lavet med mellemrum osv.
Avatar billede spe Nybegynder
09. november 2004 - 10:01 #1
InDesign har ikke en automatisk liste funktion som en del andre programmer har. Men det betyder ikke at der ikke er en funktion til liste opstilling. Det kaldes hængende indryk.

Skriv tallet tast tabulator skriv teksten. Tast retur. skriv det næste tal, tast tabulator, skriv teksten. tast retur o.s.v.

Mærk al teksten op og find din Paragraph-palette frem (Afsnits-paletten) indtast f.eks. 10 mm i venstre indryk, tast så -10 mm i første linie indryk. Så rykker dit tal ud til venstre igen mens resten af teksten fortsat holder pænt venstre kant 10 mm inde. det gør den også selvom du tilføjer eller sletter tekst.
Avatar billede kometen79 Nybegynder
09. november 2004 - 10:04 #2
det er det jeg allerede har gjort, er der ikke en lettere måde?
Avatar billede webvizion Nybegynder
09. november 2004 - 10:07 #3
Hvis du har købt Indesign :) medfølger der et plugin der hedder Pagemaker plugin. Ligeså snart du har installeret og genstartet Indesign vil have en menu, som du kender den fra Word, herefter går det som en leg.

Har du ikke købt kan jeg på det varmeste anbefale at gøre det, det virker kanon.
Avatar billede spe Nybegynder
09. november 2004 - 10:08 #4
Kunne ikke læse af din tekst at det var det du havde gjort da du skrev noget med mellemrum som jo ikke er det du skal i hængende indryk.

Nej, ingen "lettere" måde dette er måden at gøre det på. Og jeg synes den er ganske let at bruge og redigere i. Kan ikke forestille mig hvordan det skulle kunne gøres lettere.
Avatar billede kometen79 Nybegynder
09. november 2004 - 10:14 #5
jeg prøver lige at installere det plugin
Avatar billede kometen79 Nybegynder
09. november 2004 - 10:27 #6
Det fungere jo helt perfekt, tak for hjælpen