Avatar billede itsecurity Nybegynder
08. november 2004 - 13:23 Der er 18 kommentarer

Indstilling af CPU prioritet

Hvordan laver man en genvej til en .exe fil så den starter filen i en bestemt CPU prioritet ? I det her tilfælde vil jeg gerne lave en genvej til et program sådan at programmet bliver startet med Lav CPU prioritet ?

Nogle forslag ? :)
Avatar billede jpvj Nybegynder
08. november 2004 - 13:24 #1
Det gør du med kommandoen start /high

Se start /? for alle parametre.
Avatar billede itsecurity Nybegynder
08. november 2004 - 13:37 #2
Det lyder rigtigt, jeg kan dog ikke helt få det til at virke. Vil du kunne give et eksemple på hvordan jeg starter "c:\program files\filmaker pro\filmaker pro.exe" i lav prioritet ?

på forhånd tak
Avatar billede itsecurity Nybegynder
08. november 2004 - 13:59 #3
Jeg har været inde og tilføje "c:\program files\filmaker\filmaker pro 6\" til system path. Så har jeg lavet en bat fil med følgende i: start /low filmaker pro.exe
Programmet bliver startet men med normal CPU prioritet. jeg har også prøvet med /belownormal men programmet starter stadig i normal mode
Avatar billede gratis Nybegynder
08. november 2004 - 18:18 #4
Avatar billede itsecurity Nybegynder
08. november 2004 - 19:47 #5
Jeg har prøvet denne her udgave, programmet starter men altid i normal prioritet, uanset om jeg vælger /low eller /high

C:\WINNT\system32\CMD.EXE "C:\Program Files\FileMaker\FileMaker Pro 6\" /c start /low filemaker pro.exe
Avatar billede gratis Nybegynder
08. november 2004 - 22:54 #6
ok,hva med en bat fil istedet for en genvej ?

start /low C:\"Program Files"\FileMaker\"FileMaker Pro 6"\filemakerpro.exe
Avatar billede gratis Nybegynder
09. november 2004 - 08:23 #7
hhmm..ka se jeg vrøvler lidt... det er jo en batfil vi snakker om... men jeg lavede en test fil efter overstående opskrift og det virkede fint :)
Avatar billede itsecurity Nybegynder
09. november 2004 - 08:27 #8
Jeps, det er en bat fil. Jeg kan godt få det til at virke hvis det f.eks. er cmd.exe jeg vil starte med /low, men stadig ikke med de fleste programmet og desværre ikke filmaker som er det der skal starte i /low
Avatar billede gratis Nybegynder
09. november 2004 - 13:24 #9
ok,måske er det en blokering i programmet ? hvis jeg laver en bat fil der starter IE i low & minimeret virker det, ka du det ?
start /low/min C:\"Program Files"\"Internet Explorer"\iexplore.exe
Avatar billede itsecurity Nybegynder
09. november 2004 - 14:48 #10
jeps det virker fint
Avatar billede gratis Nybegynder
09. november 2004 - 15:52 #11
så må det næsten være en blokering i programmet... ved ikke lige hvad jeg skal foreslå.. husker du at sætte anførsels tegn omkring de mapper hvor der er mellemrum i navnet alá "Program Files" og i eksemplet "Internet Explorer" ? hvis vi siger dit program ligger sådan her:
start /low C:\"Program Files"\FileMaker\"FileMaker Pro 6"\filemaker pro.exe
Avatar billede itsecurity Nybegynder
09. november 2004 - 15:55 #12
ja det husker jeg, og programmet starter jo også korrekt uden fejl, men desværre ikke med den ønskede cpu prioritet. Jeg tror ikke det er en blokering i programmet for jeg kan godt ændre prioriteten efter at programmet er startet og så kører det som det skal, jeg vil bare gerne slippe for at skulle ændre det hver gang jeg starter det :(
Avatar billede gratis Nybegynder
09. november 2004 - 16:00 #13
det der undre mig er, at andre programmer godt kan starte op med den priotet du sætter men ikke det specifikke program som du har... har du været på programmets hjemmeside og snuse ?
Avatar billede itsecurity Nybegynder
09. november 2004 - 16:03 #14
ja, men jeg har ikke fundet noget. Jeg tror det er windows relateret. Jeg har ikke prøvet men jeg har en ide om at hvis man testede en stak ikke windows programmer ville der være en del der ikke ville virke. Jeg synes så der burde være en vej omkring problemet da man jo godt kan foretage prioritet ændringen manuelt
Avatar billede gratis Nybegynder
09. november 2004 - 16:28 #15
det har du ret i :/
Avatar billede gratis Nybegynder
09. november 2004 - 16:49 #16
"Prioritize Programs" lidt nede af siden , http://www.mdgx.com/2k1.htm
Avatar billede itsecurity Nybegynder
11. november 2004 - 08:30 #17
Det tog lige lidt tid at teste det. Det virker desværre ikke :(
Jeg får denne fejl "Cannot find the file "filename" (or one of its componets). Make sure the path and filename are correct and that all required libraries are available"

Jeg får denne fejl selvom jeg prøvet det på en .exe fil i roden af C: drevet
Avatar billede gratis Nybegynder
11. november 2004 - 16:51 #18
ok, må desværre sige jeg er blank så :/