Avatar billede chris96 Nybegynder
08. november 2004 - 11:10 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Hjælp mig til lidt viden??

Er der nogen, der vil komme med lidt kommentarer til disse to maskiner - skal man vælge den ene frem for den anden - eller har de nogen uheldige dele i sig??

Maskinen skal bruges til kontor, spil (Call of duty, CS bliver nok de tungeste grafikmæssigt) - samt lettere grad af videoredigerin (har TV-kort, som jeg smider i den)...

AMD XP3200 Barton
Shuttle AN35N Ultra Nforce2 Chipset USB 2.0 AGP 8X 5XPCI
512MB DDR PC3200 400Mhz
ATI Radeon 9200SE 128MB DDR 8xAGP tv out
80GB Samsung 7200 rpm ATA133 Fluid

Intel 3,2Ghz Prescott 800Mhz
MSI PT8 NEO-V PT800 Chipset 2XSATA, 6XUSB, 5XPCI, AGP-8X
512MB DDR PC3200 400Mhz
ATI Radeon 9200SE 128MB DDR 8xAGP tv out
80GB Samsung 7200 rpm ATA133 Fluid

Forskellen er i bund og grund bundkort og processor... men hvis der er nogen, der har kommentarer til de andre dele - er i velkomne.

Vigtigt for mig, er at pc'en bliver så billig som mulig - men jeg vil dog gerne betale mig til mere kvalitet, hvis der er kritiske steder!

På forhånd taxa!
Christian
Avatar billede percilidax Nybegynder
09. november 2004 - 00:18 #1
Jeg ville nok satse lidt penge på et lidt bedre "spille" grafikkort.
Et 9600Pro eller helst ville jeg købe et 9600XT.
Om du vælger AMD eller Intel er nok lidt religion, men XP3200 Barton er nok lidt optimistisk opgivet svarende til 3,2 Ghz Intel - burde nok være opkaldt XP3000, så i din opstilling ville jeg nok vælge Intel (og jeg er IKKE religiøs -har selv en AMD 64 +2800)
Avatar billede chris96 Nybegynder
10. november 2004 - 08:28 #2
Ja - jeg ved det med AMD og Intel - men tror sq nok jeg hælder til Intel efter hvad jeg har hørt rundt omkring!

Det var også mere omkring bundkort og grafikkort... - så tak for din kommentar!

Jeg tror ikke der kommer andre - så har du lyst til point, så læg et svar!
Avatar billede percilidax Nybegynder
10. november 2004 - 10:22 #3
Jammen det vil jeg da gerne...
Så få du lige lidt ekstra ;-)
Ang. AMD så har jeg 5 AMD systemmer kørende rundt omkring. 3 barton og 1 duron og så min egen. Men som jeg skrev - jeg ville i din opstilling vælge Intel. Omkring mobo, så har jeg ikke hørt noget dårligt om MSI mobo. De perfomer som regel rigtigt godt. Også er det jo ikke så dyrt !!!!
Håber systemmet lever op til dine forventninger, når du får købt det!!!!
Avatar billede chris96 Nybegynder
10. november 2004 - 11:52 #4
Jamen - jeg har også selv haft AMD. Har primært købt dem fordi de er billigere. Jeg har dog aldrig haft problemer med dem!
Når jeg har haft computere, der har givet problemer, har det som regel været mb'et, strømforsyningen eller et grafikkort! Så processoren er jeg ikke så nervøs for. Vil dog gerne prøve Intel nu her - og har fået prædiket af flere, at det er godt med de 800mhz fsb og 1 mb cache, der er...

Ellers bliver det nok ikke en af de to opstillinger - men en lignende Intel, som jeg køber lidt billigere gennem en grossist! 3000 er sq ikke så galt.... ;)