Avatar billede lassevind Nybegynder
08. november 2004 - 11:02 Der er 3 kommentarer

Problemer med require

Hej eksperter.

Jeg sidder og forsøger at implementere en checkout form som denne

http://www.allibsus.com/scripts/mailpro.php?config/checkout.txt;currentPage=1

Jeg har fået den til at virkere men når jeg skal have den til at køre på min egen side opstår der problemer de steder hvor jeg har benyttet require($_SERVER["DOCUMENT_ROOT"] . "/xxx.php");

Efter hvad jeg kan forstå er det fordi at det script der ligger bag min checkout form selv genererer siderne hvilket gør at mine "require" ikke virker.

Er der en måde at løse dette problem på så jeg stadig nemt kan opdatere min side?

Håber i kan se hvad mit problem er.
Avatar billede myplacedk Nybegynder
08. november 2004 - 13:09 #1
> når jeg skal have den til at køre på min egen side opstår der problemer
> Håber i kan se hvad mit problem er.

Jeg kan i hvert fald ikke. Kan du ikke enten fortælle hvad problemet er, eller vise os det?
Avatar billede lassevind Nybegynder
08. november 2004 - 13:20 #2
De steder hvor jeg har benyttet require($_SERVER["DOCUMENT_ROOT"] . "/xxx.php"); bliver nærmest sprunget over. F.eks. har jeg valgt oprette min menu særskilt så jeg kun skal rette et sted. Desværre kommer den bare ikke med når min checkout form selv genererer siderne.

Kan du følge mig?

Ellers skal jeg lige se om jeg ikke kan vise dig et eksempel på min side.
Avatar billede myplacedk Nybegynder
08. november 2004 - 13:55 #3
Hvis 'require($_SERVER["DOCUMENT_ROOT"] . "/xxx.php");' ikke indsætter filen, eller udskriver en fejl, kan jeg umiddelbart komme i tanker om følgende problemer:

1) Linjen bliver ikke udført
2) En output buffer æder det
3) Der opstår en fejl, men fejlmeddelelsen er ikke synlig.

Jeg vil gætte på at du includer menuen før indholdet på siden. Så burde indholdet ikke kunne påvirke menuen.

Du har måske selv en ide om hvad du vil undersøge først.