Avatar billede re-flex Nybegynder
08. november 2004 - 00:30 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Billederne loader langsomt

Jeg har netop udgivet en side på Internettet: www.x1-solutions.dk

Men jeg syntes at billederne loader lidt langsomt og først loader efter hinanden, som om det ene skal loades færdigt, før det andet loades. Billederne fylder makx. 12KB, 3-5KB for de fleste.

Har brugt StripFile til at komprimere filerne. Og vil helst ikke miste mere billedekvalitet.

Er der noget man kan gøre for at de loader hurtigere og hvis der er hvordan gør man så det....

På forhånd tak....
Avatar billede doggy82 Praktikant
08. november 2004 - 00:38 #1
Hmm det er da overhoved ikke slemt?!
Men du kan da sagtens sætte dem ned i kvalitet. Det er jo bare "fyld" billeder. Dem som kommer ind på siden kigger slet ikke så kræsent på dem som du gør. Synes sagtens man kan sætte dem ned på 'low' - altså 10%

Kender ikke lige "StripFile" - men der er jo også den mulighed at lave dem "progressive" (jpg) Så loader de ført i lav kvalitet og bliver så bedre og bedre.

Men det kan normalt ikke betale sig med de billeder. Jeg tror bare at du skal indse at folk slet ikke rigtigt kigger på de billeder. Der er jo som sagt bare en del af grafiken.
Avatar billede doggy82 Praktikant
08. november 2004 - 00:40 #2
Men du kan også bare lade dem være osm de er.
Man er jo vandt til at sider ikke kommer frem med det samme.
Brug du hellere din tid og krafter på andre ting.
Det her er et mikroskopiske lille problem :D
Avatar billede re-flex Nybegynder
08. november 2004 - 00:45 #3
Ja, du har nok ret når jeg tænker over det...

Men plejer også gerne at være meget mere selvkritisk... Alt skal jo være helt perfekt, før man er tilfreds...
Avatar billede doggy82 Praktikant
08. november 2004 - 00:53 #4
Ja, jeg kender det nemli' fra mig selv.

Men så'n som jeg er gået over til at løse opgaver som grafiker er at løse dem "i lag".
Altså først grove skitser, så mindre grove, så ind på computeren, og så grid til hvordan indholdet og grafiken skal plaseres, så noget standard typografi, så mere ned i detaljerne med finere tilpasning af grafik, og tilpasning af typografi, tilpasning af farver,osv osv osv.

Som når man laver en lagkage. Et lag af gange. Ikke noget med en kvart bund og så en kvart del krem, også en ottendedel lag igen.

Man kan ikke lave lagkage ud fra et hjørne. Den skal laves ét lag af gangen. Så'n har jeg det også med løsningen af en opgave. Gradvist mere og mere detaljering. Og så drys med krymmel til sidst :D

Alt den flueknepperi undervejs er spild af tid, man ender måske alligevel med at ændre et helt senere i processen. Gem fluknepperiet til sidst.

Så nu fik du også lidt mere for dine points :D
Go' nat
Avatar billede doggy82 Praktikant
08. november 2004 - 00:57 #5
Og løber man tør for tid, har man stadigvæk en lagkage, ikke med så fin pynt, men stadig en hel lagkage.

Hvis man starter fra et hjørne og løber tør for tid har man intet. Kun et stykke af en lagkage måske. Og det kan man jo ikke servere.
Avatar billede netstar Nybegynder
08. november 2004 - 10:56 #6
De er da helt ok. (men "Optimeret til 1280x1024" - det er da usædvanligt at designe til bare 10% brugere, og siderne ses da også fint i 813 brede browservinduer).
Avatar billede re-flex Nybegynder
09. november 2004 - 23:59 #7
Siden er nu blevet re-designet til et lidt mere overskueligt design. Her virker siden også fint, selv hvis man køre en opløsning på 800x600...