Avatar billede madd Nybegynder
08. november 2004 - 00:29 Der er 2 kommentarer

Installation af Courier-IMAP

Hej,

Jeg forsøger i øjeblikket at få installeret Courier-IMAP på en Redhat 7.3.

Jeg har forsøgt på to måder:

1. Installation vha. RPM-pakkerne:
Her kommer jeg ud i at "libc.so.6(GLIBC_2.3)" mangler. Laver jeg en `locate libc.so.6` får jeg at filen findes i:

/lib/i686/libc.so.6
/lib/libc.so.6

Prøver jeg at installere pakken glibc (som indeholder førnævnte fil) får jeg en fejl om at filerne allerede eksisterer.

Jeg kan derfor ikke komme videre.

---

2. Installation vha. source:
Jeg har derudover forsøgt at installere Courier-IMAP uden brug af RPM-pakkerne. Udover at få en warning om at jeg kører på RedHat og skal bruge parametren --with-redhat, ser det ud som om at configure-scriptet kører i en infinite-loop. Den kommer frem med:
--
configure: running /bin/sh './configure' --prefix=/usr/local/courier-imap  '--prefix=/usr/local/courier-imap' '--disable-root-check' '--without-authpam' '--without-authldap' '--without-authpwd' '--without-authpgsql' '--without-authshadow' '--without-authuserdb' '--without-authcuston' '--without-authcram' '--with-authdaemon' '--without-authchkpw' '--with-redhat' --with-authchangepwdir=/usr/local/courier-imap/libexec/authlib --with-db=gdbm --with-userdb=/etc/userdb --with-makedatprog='/usr/local/courier-imap/libexec/makedatprog' --with-mailuser=root --without-socks --with-authchangepwdir=/var/tmp/dev/null --with-package=courier-imap --with-version=3.0.8 --cache-file=/dev/null --srcdir=.
--

Hvorefter den starter forfra igen.

Jeg kan derfor ikke komme videre.

Er der nogle af jer der kan hjælpe mig?

/mattias
Avatar billede kama Nybegynder
08. november 2004 - 08:53 #1
Prøv lige med:

./configure --prefix=/usr/local --exec-prefix=/usr/local --without-authldap --disable-root-check --with-ssl --with-authchangepwdir=/usr/local/libexec/authlib --with-redhat
Avatar billede kama Nybegynder
08. november 2004 - 08:55 #2
Her er en god vejledning:
http://qmailrocks.org/imap_rh.htm