Avatar billede majlind Nybegynder
07. november 2004 - 22:42 Der er 15 kommentarer og
4 løsninger

XP Home der ønsker at logge på domæne??

jeg er bedt om at kikke på en bærbar, hvor der er nogle børn der har leget med opsættet.

Nu beder den bærbare om adgangskode, derefter den fejlmelder med "at den ikke kan logge på det angivne domæne, eller at der ikke kan oprettes forbindelse til det."

Jeg har via en linux cd rettet adgangskode uden resultat, selv i fejlsikret tilstand, kan administrator ikke logge på, men får den samme besked.

Jeg har lige læst at en XP Home ikke kan komme på domæne, hvordan den så kan få den ide ved jeg ikke. Så nu er jeg løbet tør for gode ideer.

Reinstalering er ikke lige ønsket da der ligger data på HD og rigtige mænd tager ikke backup, men græder.....
Avatar billede leif Seniormester
07. november 2004 - 23:02 #1
Kunne lyde som om der er rodet i Regdatabasen ! Du kan heller ikke komme i Fejlsikret Tilstand ?
Avatar billede haverslev Novice
07. november 2004 - 23:02 #2
http://www.riversen.dk/?side=tips.php#passrecovery

eller dette: (stjålet fra john_stigers)
Download: http://home.eunet.no/~pnordahl/ntpasswd/bd030426.zip
Download: http://home.eunet.no/~pnordahl/ntpasswd/rawrite2.zip

pak filerne ud til samme mappe - start rawrite2.exe - skriv bd030426.bin
og følg anvisningernede steder jeg skriver tryk enter er ved et spørgsmål du bliver spurgt om)
1. Boot på disketten
2. Tryk N
3. tryk enter (hvis det drev ´der er markeret er din bootpartition - den tager som standard 1. bootdrev - altså harddisk)
4. accepter sti (der skal gerne stå windows/system32/config) - tryk enter for at acceptere
5. accepter at rette i Sam System Config - tryk enter for at acceptere
6. skriv 1 for at rette en brugers adgangskode - tryk enter
7. skriv det navn du vil rette koden på
8. skriv det NY kodeord (og HUSK det! ;))
9. skriv ! - (tryk enter tror jeg efter !)
10. skriv q
11. tryk ctrl+alt+del for at genstarte pc (husk at fjerne disketten)
12. nu logger du bare på med det ny kodeord :)

Herefter kan du gå iSystemgendannelse:
Klik på start, klik på programmer, klik på tilbehør, klik på systemværktøjer, klik på systemgendannelse, marker ”Gendan computeren”. klik på næste og vælg en "fed" markeret dato, (før problemet opstod) og klik på næste. Den genstarter og gendanner pc`eren.  Når den har gjort det, kommer der en boks, som klikkes OK på.  Det er muligt at fortryde gendannelsen, ved at gå ind i ”systemgendannelse” og klik på fortryd sidste gendannelse.
Avatar billede hojben Novice
07. november 2004 - 23:04 #3
Eller reinstallere UDEN at slette eksisterende data.. og installere i andet bibliotek,.,?
Avatar billede haverslev Novice
07. november 2004 - 23:05 #4
eller dette, istedet for sys.gendannelse.
Automatisk opstart af XP – uden Logon:
Klik på start, klik på kør, skriv: control userpasswords2 .  Dette åbner en dialogboks.
Hvis man fjerner afkrydsningen i "Brugere skal angive brugernavn og adgangskode for at bruge computeren, vil man blive bedt om at angive standard brugernavn og adgangskode, og Windows logger efterfølgende automatisk på med det angivne brugernavn og kode.  (gem evt. dit indtastede brugernavn/adgangskode i papirform)
Avatar billede hojben Novice
07. november 2004 - 23:08 #5
majlind kan jo ikke komme ind på maskinen ?? ellers var det rigtigt nok :)
Avatar billede majlind Nybegynder
07. november 2004 - 23:10 #6
Jeg har prøvet med Nordahls glimrende program, men uden resultat. Jeg får simpelthen ikke adgang til mere end den at jeg kan logge på en bruger og så skrive adgangskoden og så får jeg bare beskeden om at der ikke kan få forbindelse til et domæne.

Jeg også prøvet at lave en geninstallation der ikke er destruktiv, men den husker at der har været noget domæne snavs.
Avatar billede haverslev Novice
07. november 2004 - 23:11 #7
hojben > hvad mener du ?
Avatar billede hojben Novice
07. november 2004 - 23:13 #8
Haverslev > for at kunne skrive "control userpasswords2" kræver det jo at man kan komme ind på maskinen. Og jeg forstår det da som om at dette ikke et muligt pt`?
Avatar billede haverslev Novice
07. november 2004 - 23:17 #9
23:02:27 låse paswword op!
23:05:59 når han ER kommet ind i pc`en.

majlind > kan du højre klik på denne computer, og afbryde netværksdrev ?
Avatar billede hojben Novice
07. november 2004 - 23:19 #10
aha got your point :)
Avatar billede majlind Nybegynder
07. november 2004 - 23:23 #11
Niks, jeg kan ikke komme videre en det første logon billede, hverken i normal elelr fejlsikret tilstand.

Jeg troede ellers at en pc i fejlsikret tilstand ikke ville prøve at komme på domæne.
Avatar billede haverslev Novice
07. november 2004 - 23:26 #12
kan du komme videre ved at trykke CTRL+ALT+DEL 2 gange og ikke skrive noget i kodeord
Avatar billede majlind Nybegynder
07. november 2004 - 23:50 #13
Desværre ikke, jeg har via Nordahls password program rettet koden til et kendt et, men både med og uden adganskode virker det ikke. Er desuden testet i fejlsikret tilstand, ligeledes uden resultat.

Den husker at den er på et domæne.
Avatar billede mrmox2 Nybegynder
08. november 2004 - 00:06 #14
fatter minus her
normalt er det intet problem at logge på et domæne selvom serveren ikke er tilgængelig, og xp da home ikke kan logge på domæne og på den måde få roamed sine profiler, så er det her en stor pose kodemix.
hvis det 100% sikkert er home, så ville jeg bare smække disken ind i en anden pc, tage sikkerhedskopi og så starte forfra.
iøvrigt skal control userpasswords2 anvendes med forsigtighed i xp home. hvis du fx begnder med at tode med superbrugere og sådan noget, så kan du opleve at homes brugerhåndtering står af og at du fremover kun kan vedligeholde profiler fra prompten (de forsvinder fra oversigten).
Avatar billede mrmox2 Nybegynder
08. november 2004 - 00:14 #15
det kan vel ikke helt udelukkes at det er en virus der har slagtet maskinen
(ps med kodemix mener jeg ikke adgangskoder, men at der er noget kode der hører til på xp pro der på en ubegribelig måde har beskadiget installationen, fx i forbindelse med installation af nye ting eller pga virus/snavs)
Avatar billede mrmox2 Nybegynder
08. november 2004 - 00:18 #16
kan du ikke boote på fx overclockix og se om indholdet af harddisken er OK. den håndterer fint ntfs-drev, og måske kan du også kopiere sagerne ud over netværket
ellers skal du have en lille usb-harddiskbox
men alt det her er sæføli først når alt andet opgives og data skal reddes ud.
Avatar billede majlind Nybegynder
08. november 2004 - 00:30 #17
Jeg har haft harddisken over i en lille usb harddisk og sikret mig data, men da ejeren har kastet data over hele harddisken og har et kasse program, hvor en sælger bare har installeret programet, uden at efterlade programet, vil det bedste være at få adgang til systemet og så evt. håbe at jeg kan rette fejlen.
Om der er virus ved jeg ikke, børnene er spurgt om hvad de har lavet, men de har selvfølgeligt ikke lavet eller gjort noget.....

Om der har været en XP pro cd på maskinen, er et godt spørgsmål, maskinen viser ikke i logon vinduet noget om et domæne.
Avatar billede mrmox2 Nybegynder
08. november 2004 - 01:37 #18
nå nu data er sikret, så er der vel ikke andet at gøre end at forsøge at reparere installationen ved at installere oveni, men det er altid træls hvis man ikke kan finde årsagen jo
Avatar billede majlind Nybegynder
04. juli 2005 - 22:35 #19
Lukker sag, da den er gammel. Måtte reformatere