Avatar billede nsloek Nybegynder
07. november 2004 - 18:11 Der er 12 kommentarer og
1 løsning

hvordan slettes filen?

Hej Eksperter!

Jeg har en fil på mit skrivebord, der nægter at blive slettet! Beskeden når jeg prøver, er:

"Det er ikke muligt at slette CFG1_0.exe - filen bruges af en anden person eller et andet program. Luk de programmer, der muligvis bruger filen, og prøv igen".

Når jeg går ind i "egenskaber" for filen står der bl.a. at den kommer fra en anden computer og er blevet blokeret af sikkerhedshensyn. Jeg ved ikke hvad det er for en fil, men jeg ønsker ikke at åbne den for at finde ud af det. Vil bare af med den...  kan ekspertpanelet knække nøden?

Niels
Avatar billede filename Nybegynder
07. november 2004 - 18:13 #1
tryk alt + ctrl + delte og så find den i prossecer også afslut den..
Avatar billede bredker Nybegynder
07. november 2004 - 18:17 #2
slet den fra fejlsikker, men vær sikker på at den ikke bruges til noget vigtigt
kan ikke finde noget på den
Avatar billede Slettet bruger
07. november 2004 - 18:19 #3
hvis det dog heller ikke virker, kan du boote op på en startdiskette og slette den fra dos.. så er du sikker på den ikke er i brug ;o)
Avatar billede Slettet bruger
07. november 2004 - 18:19 #4
og der kan du også 100 % styre de atributter der evt er sat på filen..
Avatar billede majsmarken Nybegynder
07. november 2004 - 18:19 #5
Avatar billede majsmarken Nybegynder
07. november 2004 - 18:21 #6
Avatar billede thesurfer Nybegynder
07. november 2004 - 18:23 #7
- Hvis filsystemtet er NTFS, kan man ikke slette den, via boot på startdisk, da dette kræver filsystemet FAT16 eller FAT32.

- Prøv med Dr.Delete (som majsmarken forslår)

- Prøv med KillBox: http://www.securitywonks.net/killbox/killboxdownload.php

- Smid en HijackThis log herind: http://www.arlet.dk/spybothjt.htm
Avatar billede majsmarken Nybegynder
07. november 2004 - 18:23 #8
... samme sekund [07/11-2004 18:19:57] ?
Avatar billede thesurfer Nybegynder
07. november 2004 - 18:26 #9
ja, men nu viser den jo ikke millisekunder :-)
Avatar billede squashguy Nybegynder
07. november 2004 - 18:42 #10
Personligt kan jeg godt lide Process Explorer fra Sysinternals, den kan fortælle hvilket program som har sat lås på filen http://www.sysinternals.com/ntw2k/freeware/procexp.shtml
Avatar billede hcma Novice
07. november 2004 - 21:06 #11
eller slettes således:
opret en tom mappe og læg den deri. lave så et tomt tekst-dokument og læg også dette i mappen. Marker så begge filer i mappen og tryk delete.
Avatar billede nsloek Nybegynder
07. november 2004 - 22:46 #12
Hej Eksperter!

Jeg må tage hatten af for CATBODY her... det virkede totalt - gad vide, hvorfor? Jeg prøvede dette som forsøg nr.2 efter at det ikke havde virket at prøve at slette den fra fejlsikker tilstand.

Men tak for jeres allesammens råd - hvis Catbody vil skrive et svar-indlæg, vil jeg give den behøringe kredit ;)
Avatar billede hcma Novice
08. november 2004 - 16:02 #13
svar  (aner ikke hvorfor det virker, men det gør det bare)