Avatar billede jk501 Nybegynder
07. november 2004 - 13:28 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

Et godt program til fildeling?

Jeg skal bruge et godt og gerne gratis program, som kan bruges til at dele filer med.

Problemstillingen er følgende: Vi er en forening, hvor det er meget hensigtsmæssigt at vi har adgang til at kunne downloade jpg (og andre billed filer) filer fra hinandens computere.

Vi havde først tænkt på at bruge kazaa (tror jeg nok at det hedder), men har fået at vide at det nærmest automatisk vil give en masse spam og spyware, og det er vi jo ikke interesseret i.

Vi skal bare kunne dele billeder imellem ca. 250 computere.

Et der en program som ville kunne bruges, uden at det giver for mange problemer med spam og spywara?
Avatar billede stoffer82 Nybegynder
07. november 2004 - 14:09 #1
Jeg ville mene at dc++ ville være godt til formålet. Det kræver dog at en kører som server hvis i vil have en hvor det kun er jeres computere.
Avatar billede jk501 Nybegynder
07. november 2004 - 14:13 #2
Det behøver ikke kun at være os som har adgang, da det bestemt ikke er hverken hemligt eller ulovligt det som vi deler :-) Det er mest tale om alm. naturbilleder (skov, sø, solnedgang osv.) Vi vil egentligt helst undgå et én computer skal virke som server, men fortrækker samme system som f.eks kazaa. Bare uden spam og spyware.
Avatar billede guldhamster Nybegynder
07. november 2004 - 14:38 #3
det er temmelig svært uden server,, da i vil have et netværk men uden at skulle holde det,, almindelig adgang ville virke men jeg ville foreslå FTP server,, og hvis i ikke selv kan hoste er der firmaer til sådan noget
Avatar billede stoffer82 Nybegynder
07. november 2004 - 15:13 #4
Tror at dc++ er godt til formålet.
I skal bare lige være enige om at connecte til den samme hub.
Avatar billede nva Praktikant
08. november 2004 - 15:36 #5
WinMx er uden spyware
Avatar billede qedanne Nybegynder
10. november 2004 - 22:56 #6
Har I overvejet kazaa lite?
http://www.klitesite.com/
Avatar billede jk501 Nybegynder
11. november 2004 - 00:04 #7
Hvad er Kazaa lite? Fåes det i flere varianter? Er der ikke problemer med spam osv.?
Avatar billede jk501 Nybegynder
13. november 2004 - 22:25 #8
WinMx løb med sejren. Tak for hjælpen til jer alle.....
Avatar billede jan_vernersen Nybegynder
13. november 2004 - 22:30 #9
Hej
Overnet er bedre end winmx.Den er serverfri.Og nem at bruge.Find den her.http://www.overnet.com/
Ved at den er serverfri kan ingen se hvad du downloader.
Jan