Avatar billede mk-software Nybegynder
15. oktober 1999 - 01:04 Der er 11 kommentarer og
1 løsning

OPLOAD ???

Hej jeg ville gerne have et oploads fil til html, som ikke er svært at opsætte.
Og med et admin, CGI ER TILLADT
Avatar billede one Nybegynder
15. oktober 1999 - 02:10 #1
hvad?

Andreas
Avatar billede mk-software Nybegynder
15. oktober 1999 - 04:49 #2
Er det muligt at lave et oplades system til html. hvor man via et Login box kan så lov til at oploade filer til ens hjemmeside. og så et loginbox til der hvor man kan hente fillen igen.. gerne med CGI
Avatar billede robster Nybegynder
15. oktober 1999 - 09:28 #3
Ligger du på en unix-type eller nt web server?
Der findes scripts til formålet, men den bedste metode er at beskytte et directory med ht-access eller lignende. herefter kan du via en browser og login/pass få adgang til ftp-funktionalitet i directoriet (upload/download).
Avatar billede freakz Nybegynder
15. oktober 1999 - 09:55 #4
Deres findes en sådanne metode !! mener det er cgi script !! kan bare ikke huske hvor jeg så det henne.....
Avatar billede one Nybegynder
15. oktober 1999 - 13:18 #5
hvis du er på nt kan du oprette det samme spm i asp  så skal du nok får et  svar'

Andreas
Avatar billede mons7 Nybegynder
15. november 1999 - 15:00 #6
Prøv denne her, jeg ikke selv forsøgt endnu!

<FORM>
<INPUT TYPE="file" NAME="YOURTEXTHERE">
<INPUT TYPE="SUBMIT">
</FORM>
Avatar billede one Nybegynder
15. november 1999 - 21:08 #7
mons7>>>  hvor er din action???
Avatar billede one Nybegynder
16. november 1999 - 05:15 #8
mk-lidt sent oppe er man ikke?

nå hvad type webhotel har du og hvad understytter serveren ???
Avatar billede mons7 Nybegynder
16. november 1999 - 09:07 #9
Den glemte jeg. Vi prøver igen:

<FORM ACTION="URL HERE" ENCTYPE=" multipart/form-data">
<INPUT TYPE="file" NAME="YOURTEXTHERE">
<INPUT TYPE="SUBMIT">
</FORM>

Problemet er bare at jeg ikke kan huske method, men den er vist ikke nødvendig. Hvis den er det så prøv med "GET". Håber at du kan bruge det!
Avatar billede mk-software Nybegynder
16. november 1999 - 10:49 #10
most7 >>> kan du ikke sende en Eks.

som er lige til at sætte op. jeg skal nok selv angive adrassen du kan jo lige
skrive en lille forklaring. mail to belhauge@forum.dk
Avatar billede mons7 Nybegynder
16. november 1999 - 10:52 #11
Okay, jeg kan ikke selv huske det, men jeg har fundet et eks: http://junior.apk.net/~jbarta/tutor/forms/lesson05.html#fileupload
Avatar billede mk-software Nybegynder
21. november 1999 - 08:36 #12
Da jeg er ved at lave det selv i VB6 og ikke har fåde løst mit problem lukker jeg dette spørsmål..