Avatar billede connien Nybegynder
07. november 2004 - 00:59 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

problem med harddisk

Er der en der har en forklaring på hvorfor ens pc pludselig ikke vil starte op fra C-drevet.
Bios er sat op til at starte med IDE-0 -som første Boot
Hver anden gang jeg starter maskinen forsvinder min harddisk, eneste måde at finde den på igen er at gå i bios og finde den ved at sætte den til USER - beder jeg om auto forsvinder både harddisk og d-drevet.
Jeg bruger winxp - og har lige skiftet fra win 98SE
Maskinen har altid brugt denne harddsik der er på 15GB samt samme bundkort et K7S5A. Har lige sat 128 mb flere kingston ram i. Dem der sat i iforvejen var ikke kingston, men et anden mærke men elles ens.
Avatar billede halifax Nybegynder
07. november 2004 - 03:13 #1
Slettede du den bestående partition på disken og oprettede en ny i forb. med install af XP?
Hvis ikke vil jeg anbefale du installerer XP fra bunden igen, og denne gang sletter partitionen (c-drevet) og umiddelbart opretter den igen og formaterer med NTFS - brug ikke quick formatering.
Avatar billede connien Nybegynder
15. december 2004 - 23:57 #2
Har prøvet nu, men hjalp mig ikke meget. Men dit svar var ok det kunne jo være............
Avatar billede halifax Nybegynder
16. december 2004 - 04:28 #3
Kan det mon skyldes et problem med BIOS'en, der ikke gemmer (husker) indstillingerne?
Nyeste BIOS til ECS K7S5A er her
http://www.ecs.com.tw/ECSWeb/Downloads/ProductsDetail_Download.aspx?CategoryID=1&Typeid=4&detailid=192&DetailName=Bios&DetailDesc=K7S5A(3.1)&MenuID=35&LanID=0
Avatar billede connien Nybegynder
23. december 2004 - 01:19 #4
har fundet fejlen med din hjælp, mange tak.
vær sød at gi et svar så du kan få dine poient.
Avatar billede halifax Nybegynder
23. december 2004 - 04:51 #5
Svar er lige her.  Go' jul!    :)