Avatar billede mickeyskaaning Nybegynder
06. november 2004 - 19:50 Der er 3 kommentarer

Aktivering af agp port på ibm thinkcentre a30?

har lige købt et agp grafikkort (Radeon 9600 series), men kan ikke få det til at virke. Bruger i forvejen det integrerede Intel Extreme Graphics, men kan ikke finde en måde at deaktivere dette og få kontakt med den agp port som sidder på motherboardet. Har allerede prøvet at kigge i bios men herfra kan der ikke gøres noget, og bios er opdateret til nyeste version som er at finde på ibms hjemmeside.

Håber MEGET der er nogle der kan hjælpe, og takker for jeres indsats....
Avatar billede mickeyskaaning Nybegynder
06. november 2004 - 19:58 #1
forresten er model nummeret 819179G
Avatar billede guldhamster Nybegynder
07. november 2004 - 14:22 #2
jeg vil tro du skal deaktivere det gamle kort (hvis det er onboard) i biosen eller har jeg fåstået forkert?, det skal jeg altid med lydkort og sådan men har nu ikke gfx kort
Avatar billede percilidax Nybegynder
07. november 2004 - 21:47 #3
Såvidt jeg kan se så kan du ikke bruge AGP port på din A30 model 8191 :

AGP video slot on system board does not work after plug removed - NetVista / ThinkCentre A30

Applicable countries and regions

Symptom
Looking at the system board, you will find an Accelerated Graphics Port slot. Inserted within the slot is a port block adapter, which will not allow for any AGP video adapter to be installed into the slot without being removed. When this blocking adapter is removed, and any AGP video adapter installed, the adapter will not function and the BIOS may not see the adapter.

Affected configurations
ThinkCentre (Type 2296, 8191, 8198, 8199, 8316, 8434) and NetVista (Type 8181, 8182, 8303, 8304, 8306, 8308, 8310, 8311, 8312, 8313, 8314, 8315, 2289, 6824) systems configured with one of the following system boards with an AGP port block adapter:

IBM FRU 02R4637
IBM FRU 88P8477
IBM FRU 49P1605, replaced by 02R4087

Solution
None. No hardware should by replaced for the above symptom. The system is working as designed. This is a limitation of the system board as these are listed as Economy or Value systems with the functionality of the Intel 845GL chipset.