Avatar billede itckongen Nybegynder
06. november 2004 - 18:32 Der er 17 kommentarer og
1 løsning

Afspilning af asx filer i media player 10.0

Goddag Eksperter

Jeg har et lille problem når jeg gerne vil streame Drengene fra Angora inde fra DR`s hjemmeside.

Den vil ikke afspille dem, og den kommer med fejlen at den angivne protokol ikke understøttes, og at jeg muligvis skal prøve en anden såsom mms.

Nogle der har et forslag til hvad jeg kan gøre?
Der er mange point på spil, da det er vigtigt for mig at se drengene fra angora.. :)

På forhånd tak.
Avatar billede Tony Breindal Juniormester
06. november 2004 - 19:01 #1
Øhh, kan du omformule spørgsmålet ...

Først skriver du, at du ikke kan streame (andres medie, host host). Dernæst, at du ikke kan afspille.

Hvad er spørgsmålet? ... prøv igen
Avatar billede itckongen Nybegynder
06. november 2004 - 19:04 #2
Undskyld at jeg lige kludrede i afspille og streame.

Det jeg skal vide er hvordan kan jeg komme til at streame asx filer i windows media player 10.0.

Fejlen jeg får står oppe i det oprindelige spørgsmål.
På forhånd tak.
Avatar billede itckongen Nybegynder
06. november 2004 - 19:07 #3
Nu får jeg en ny fejl.

Windows media player siger nu at den ikke kan streame filen pågrund af en netværksfejl, serveren er muligvis ikke tilgængelig. og at jeg skal kontrollere mine proxyindstillinger.
Avatar billede Tony Breindal Juniormester
06. november 2004 - 19:17 #4
Du vil streame. OK, du vil altså udsende noget, men hvis du vil streame andres materiale som 'Drengene fra Angora', så kræver det, at du har tilladelse til det. Hvis du kan dokumentere, at du har det, så kan vi hjælpe ellers ikke. Det er forbudt (også her på Eksperten) at medvirke til ulovligheder.
Avatar billede itckongen Nybegynder
06. november 2004 - 19:20 #5
Ok, få forstår jeg måske ikke at forklare mig godt nok.
Jeg vil bare se afsnittene inde fra DR`s hjemmeside, der er skam intet ulovligt i det... kan bare ikke få media player til at makke ret.
Avatar billede Tony Breindal Juniormester
06. november 2004 - 19:22 #6
OK, så du vil se nogle medieklip på en hjemmeside. Helt i orden :)

Har du et link man kan kikke på?
Avatar billede itckongen Nybegynder
06. november 2004 - 19:24 #7
Så er vi enige.. :)

ja det direkte link er her... http://www.dr.dk/skum/_arkiv/angora/angora_2_15.asx
de ligger på siden.. http://www.dr.dk/skum/angora/video.asp
Avatar billede Tony Breindal Juniormester
06. november 2004 - 19:29 #8
Kan du afspille dette link i din WMP10: mms://WMS.dr.dk/storage/Ung/Boogie/Angora/angora_2_15.wmv ?
Avatar billede itckongen Nybegynder
06. november 2004 - 19:31 #9
Nej heller ikke.
Så kommer den og brokker sig med at der en en netværksfejl, og at jeg skal tjekke mine proxy indstillinger.
Men det ved jeg ikke lige hvordan jeg gør, og heller ikke hvordan jeg sætter dem rigtigt.
Avatar billede Tony Breindal Juniormester
06. november 2004 - 19:34 #10
OK - Har du en firewall?
Avatar billede itckongen Nybegynder
06. november 2004 - 19:35 #11
Ikke udover den der er indbygget i XP, hvordan slår jeg den fra.
Kunne være det hjalp.
Avatar billede Tony Breindal Juniormester
06. november 2004 - 19:38 #12
Ja, det er et godt sted at begynde fejlsøgningen.

Jeg bruger ikke XP, så jeg kan ikke hjælpe dig med at slå noget fra.
Avatar billede itckongen Nybegynder
06. november 2004 - 19:42 #13
Nu har jeg slået den fra, det var dog ikke den.
Den kommer stadig med fejlen vedrørende en netværksfejl, og at jeg skal tjekke mine proxyindstillinger.
Avatar billede Tony Breindal Juniormester
06. november 2004 - 19:44 #14
Hmm, der må jeg blive dig svar skyldig. Jeg ved ikke, hvad der er galt ... kender desværre ikke XP ...
Avatar billede Tony Breindal Juniormester
06. november 2004 - 19:46 #15
Du har selvfølgelig klikket F1 og undersøgt, hvad XP selv siger om proxy?
Avatar billede itckongen Nybegynder
06. november 2004 - 21:36 #16
F1 siger ikke så meget om proxy.
Avatar billede nikolajdu Nybegynder
07. november 2004 - 11:56 #17
Det lyder måske dumt men prøv at tømme din cache - det er muligt du har gemt en fejlbehæftet asx fil.
Avatar billede itckongen Nybegynder
11. november 2004 - 11:44 #18
Det hjalp heller ikke det store... det er noget mystisk noget.
Tror jeg fjerner det 10.0 og stiller mig tilfreds med mplayer2.
Ellers tak for hjælpen alle.