Avatar billede plyssermand Nybegynder
06. november 2004 - 17:48 Der er 8 kommentarer

Datafejl (cyklisk redundanscheck)

Hej alle jer experter..

jeg kan pludselig ikke lave backup af mine dvd film. jeg bruger Dvd Shrink, og jeg har har lavet backup af mange af mine film.
Men pludselig kan jeg bare ikk..

den kommer med et vindue hvor jeg ikke kan andet end at trykke ok..

i vinduet står der:
Dvd Shrink encountered an error and cannot continue.

Failed to read file "E:\"

Datafejl (cyklisk redundanscheck)

er der nogen der ved hvordan jeg løser problemet???
vh. plyssermand
Avatar billede norbert Nybegynder
06. november 2004 - 17:51 #1
Det er vel ikke alle dine DVD-er den siger det ved :-)
Den den prøver at fortælle dig, er at der måske er noget møj på netop denne disk, eller en ridse der gør, at den ikke kan læse den.
Prøv at bruge et ripper-program som f.eks. DVD-decrypter eller DVD-rip, og så køre den fra harddisken. Det kan måske hjælpe på det.
Avatar billede Peter Nissen Nybegynder
06. november 2004 - 20:49 #2
Nu ved jeg ikke om du bruger en genbrændbar dvd. Ved alle pcér jeg har oplevet at computeren melder om cyklisk redundanscheck har det været fordi disken har været fyldt op. Altså at der ikke har været nok plads. Se på størrelsen du skal brænde og diskens kapacitet. Hvis dette er tilfældet skal du selvfølgelig købe en disk med større kapacitet.
Avatar billede norbert Nybegynder
06. november 2004 - 21:11 #3
Jeg tror det er original-disken, han mener, der melder den fejl, når han skal lægge den over på harddisken :-)
Avatar billede Peter Nissen Nybegynder
07. november 2004 - 10:55 #4
Men selvom han så har en rids på disken, kan et ripperprogram da ikke hjælpe på det??
Jeg skrev bare hvad jeg har oplevet de gange pcén har meldt om fejlen "cyklisk redudanscheck". Dette er måske heller ikke løsningen, så jeg følger gerne denne tråd.
Avatar billede plyssermand Nybegynder
07. november 2004 - 12:18 #5
jeg her 2 dvd drev, det ene er bare også en brænder.
Det drev der kun er Dvd drev kommer med den meddelese næsten hver gang jeg skal lave en backup, men så plejer jeg bare at kan lægge den i det drev jeg skal brænde med, og så er der ingen problemer...!

men nu kan jeg ikke med nogen af dem, og det er det jeg ikke forstår, når jeg har kunne før!
Avatar billede norbert Nybegynder
07. november 2004 - 13:20 #6
Jeg har oplevet det samme som plyssermand, og du har ret, valla, hvis det er skiven der er for ridset, vil det nok ikke hjælpe, men jeg har også selv prøvet det forslag, jeg kommer med, og det har nok noget med den hastighed, den læser med, hvis du kører direkte til dvd-shrink fra drevet og hvis du ripper den først. Derfor mit forslag. Men som udgangspunkt har du ret :-)
Hvis man har et andet drev, er det ikke sikkert, den læser den fejl, da maskinerne jo læser forskelligt alle sammen, og det viser jo det, plyssermand er inde på.
Men hvis du ikke kan få det til at fungere her med den sidste skive, du har prøvet, kan det være DVD-skiven, som måske ikke har det så godt, og så er der nok ikke så meget at gøre, desværre :-(
Avatar billede norbert Nybegynder
07. november 2004 - 13:23 #7
Der har været forslag oppe om at rense DVD'en med tandpasta, den virker som slibemiddel, men det skal efter min mening kun bruges som sidste udvej, da du kan risikere at gøre den ubrugelig. Hvis du heller ikke kan få den til at spille normalt, f.eks. på en alm. dvd-afspiller, og den bare skal smides ud, så kan du godt prøve tandpasta-tricket, men ellers ville jeg afholde mig fra det.
Avatar billede plyssermand Nybegynder
07. november 2004 - 21:42 #8
jeg har prøvet på en anden computer, og der kunne den nemt... men den kan stadig ikke på min!

og jeg kan heller ikke rippe den.
har også lige fundet ud af at jeg slet ikke kan se de filer der er på den, den kan godt se at der er en skive i og jeg kan også åbne den og så jeg kan se 2 mapper men der er intet i mapperne når jeg åbner dem.
jeg har gjort det samme på en anden com. og der kunne jeg godt se de filer der ligger i mappen