Avatar billede naquer Nybegynder
06. november 2004 - 17:47 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Brug af windows indbyggede messenger, fra kommandoprompten

Hej

Hvordan er det nu man bruger windows indbyggede messenger program som kan benyttes gennem kommandoprompten, til at skrive til andre på ens netværk?
Avatar billede gratis Nybegynder
06. november 2004 - 17:52 #1
Avatar billede naquer Nybegynder
06. november 2004 - 17:56 #2
Når jeg skriver til ham der sidder på mit netværk siger den:

"The messege alias could not be found on the network"

Hvorfor siger den det?
Avatar billede naquer Nybegynder
06. november 2004 - 17:58 #3
Hvordan finder jeg i øvrigt de andre brugeres ip på netværket?
Avatar billede gratis Nybegynder
06. november 2004 - 19:04 #4
net send /?
Avatar billede itckongen Nybegynder
06. november 2004 - 19:19 #5
Du går ud i prompten og skriver "net send (Værtsnavn) (Besked)" Også skulle det køre.

Hvis du vil finde de andre brugers IP adresser kan du enten pinge deres værtsnavn hvis du kender det, eller bruge nslookup.