Avatar billede broegaard Nybegynder
06. november 2004 - 15:06 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Hvordan kompilere man en acces database

Hvordan kompilere man en acces database hvis man overhovedet kan.
Det skal være sådan at man undgår fejl40 ved at forhindre brugeren i at få direkte adgang til databasen.
Avatar billede bufferzone Praktikant
06. november 2004 - 15:36 #1
En accesdatabase skal og kan ikke kombileres, dataen findes itabeller og ikke som binær data. At det ikke er sådan kan man se at det faktum at data kan indskrives i, rettes i og slettes fra en accessdatabase. hvis den var kompileret skulle den jo rekompileres hver gang man havde foretaget en ændring og der skal man , mig bekendt ikke i nogen form for database.

Fejl 40 kan man aldrig undgå, de kan begrændses ved at børe interfacet brugervenligt, men du vil aldri kunne forstille dig alle de dumme ting en bruger kan finde på.

Sikring af basen sker ved at styre rettighederne, ved at validere sin kode, ved at kode kloge og ved at anvende de sikkerheds faciliteter der findes i systemerne
Avatar billede broegaard Nybegynder
06. november 2004 - 15:39 #2
Kan man få access til at starte en bestemt form op når den starter op?
Avatar billede broegaard Nybegynder
06. november 2004 - 15:40 #3
takker
Avatar billede terry Ekspert
08. november 2004 - 19:41 #4
An Access database CAN be compiled, but you dont get an EXE file from it, it just makes the code faster!