Avatar billede jesper_b Nybegynder
06. november 2004 - 11:05 Der er 7 kommentarer

Problemer med HD limit på 128GB på ældre pc

Hejsa,

Jeg har netop sat en ældre pc op som server, og købt en ny 200GB HD og sat i den. Nu kan jeg så desværre konstatere, at den ikke kan adressere større diske end 128GB. Det ser ud til at jeg har den sidste nye BIOS-version, hjælper vist ikke at opdatere noget her.

Ved nogen, om jeg på nogen måde kan får adgang til de sidste 72GB på disken?

Mit motherboard er en Acorp 6VIA83 og disken er en Western Digital model 2000JB.

Håber at nogen kan hjælpe.

Jesper
Avatar billede peet-49 Novice
06. november 2004 - 11:11 #1
Du skal have SP1 indstalleret.
Avatar billede tonnybrandt Nybegynder
06. november 2004 - 11:18 #2
Som per56 skriver kræves der minimum XP sp1 eller Windows 2000 sp4 samt at din ide controller og bios er 48 bit lba complient.
Hvis problemet ligger i controller og bios, kan du købe et pci kort og sætte harddisken på den:
http://www.shg.dk/link.asp?goto=infobox&varenr=330055
Avatar billede jesper_b Nybegynder
06. november 2004 - 12:03 #3
Problemt ligger i controller og bios, da jeg kører Win2000 Server med SP4. Jeg må anskaffe mig en IDE-controller.

Takker og bukker.

JEsper
Avatar billede tonnybrandt Nybegynder
06. november 2004 - 12:10 #4
Velbekomme, jeg lægger i så fald et svar *s*
Avatar billede tonnybrandt Nybegynder
24. november 2004 - 22:08 #5
Kan spørgsmålet lukkes ?
Avatar billede jesper_b Nybegynder
25. november 2004 - 10:45 #6
jeps
Avatar billede tonnybrandt Nybegynder
25. november 2004 - 11:14 #7
Det er kun dig der kan gøre det *s*

Du markerer mit navn nede til venstre og trykker accepter. Så bliver spm lukket ..