Avatar billede koch Nybegynder
06. november 2004 - 10:31 Der er 9 kommentarer og
1 løsning

ActiveSync 3.71 og bluetooth

Jeg vil gerne synkronisere min Ipaq med min bærbar via bluetooth. Jeg har en Sandberg bluetooth USB-key. Jeg kan sagtens finde Ipaq´en og overføre filer, men jeg kan ikke få lov at synkronisere vha. activesync!

Jeg har installeret bluetooth usb´en så den virker som com-port 4, men activesync finder den ikke!

Hvad kan detteb skyldes?
Avatar billede gasmanden Nybegynder
07. november 2004 - 00:29 #1
Har haft samme problem selv efter at have instaleret SP2 til windows...

Fik det til at virke efter at have paret pda med computer igennem pda.
og derefter starte synk fra pda.

Man parer enheder ved at vælge "menu" under bluetooth konfigeration / der hvor man sætter bluetooth til/fra/kan findes.

Din computer skal så sættes til "kan findes" samtidigt!
Avatar billede koch Nybegynder
07. november 2004 - 17:57 #2
Kan du forklare lidt nærmere hvordan det gøres?
Avatar billede drinkit Praktikant
11. november 2004 - 12:56 #3
du skal også huske i active sync, at under filer -> connection settings -> Allow serial cable or infrared connection to this com port, og så vælge 4 (hvis det er din BT port for INDGÅENDE fra din PDA).. Derefter kan du prøve at åbne Active sync på din PDA, og trykke connect der samtidig med at du kører "Get connected" i din activesync.. så plejer de at kunne finde hinanden.. Hvis det ikke virker så må du lige skrive her.. så finder jeg lige ud af noget :P lol!
Avatar billede koch Nybegynder
12. november 2004 - 15:29 #4
Tak for hjælpen indtil nu ;o)
Jeg tager det lige fra starten så du kan se hvor det går galt. Computeren har connected til via bluetooth til serialport 5. Der kommer en pop up bks frem så skriver: "The application that will use this connection must be configured to use com 5". Jeg klikker ok. Nu kan jeg overføre filer mellem com. og min pocket pc.
Jeg starter derefter activeSync på com. og markere port 5 som du skrev ovenfor. Den begynder at synkronisere, men der sker ingen ting.

Jeg prøver i stedet at starte activeSync fra PDA´en, men der får njeg fejlen med det samme som siger "Trouble Connecting. Unable to connect with current settings. To change your settings, tap settings" Det gør jeg så, klikker på settings. Men det eneste jeg kan sætte op der er internet settings, work settiings og network card settings. Jeg ved ikke i hvilken en af disse jeg skal ændre noget for at kunne synkronisere!
Avatar billede koch Nybegynder
12. november 2004 - 15:36 #5
Jeg har desuden forsøgt at klikke på bluetooth ikonet på PDA´en og vælge Start activeSync og samtidig starte ActiveSynes på computeren, de søger begge, men de finder ikke hinanden!
Avatar billede gasmanden Nybegynder
12. november 2004 - 16:03 #6
Bluetooth skal være tændt på PDA og bluetooth skal være tændt på pc, samtidigt med skal den instilles på pc så den står til: "Lad andre enheder kunne finde mig/vær synlig for andre enheder" (Eller noget i den retning)

Så skal du i bluetooth menuen vælge Enheder og pare enheder.

Du kan overføre filer, så det kunne tyde på at com porten er sat rigtigt op.

Når du så har paret enhederne igennem pda, så skal du starte Activesync fra pda (Husk bluetooth skal være tændt, det tænder ikke af sig selv)
Dernæst vælge Connect via bluetooth...

Håber det kan hjælpe...
Avatar billede gasmanden Nybegynder
12. november 2004 - 16:04 #7
Citat mig selv: Så skal du i bluetooth menuen vælge Enheder og pare enheder.

Det er PÅ pda dette udføres....
Avatar billede drinkit Praktikant
12. november 2004 - 18:02 #8
Ja, du skal huske at oprette partnerskab mellem din PDA og din Computer.. Det for det hele til at virke meget bedre..
Da jeg havde samme problem som dig genstartede jeg godt nok blot min bluetooth device ved at gå ind i bluetooth indstillinger på min laptop og sige deaktiver.. Så genstartede jeg min comp. aktiverede bluetooth enheden igen, og parede min PDA med pcen.. så virkede det hos mig.. så aner ik hvad problemet var i mit tilfælde, men det jeg lige har skrevet virkede i hvert fald :=P
Avatar billede koch Nybegynder
15. november 2004 - 19:37 #9
Nu har jeg forsøgt alt, næsten ;o) PDA´en og computeren er parret, jeg har deaktiveret og genstartet og forsøgt igen.
Når jeg starter activeSync på PDA´en og computeren sker der lidt, jeg skal nemlig acceptere at computeren får adgang, men så sker der heller ikke mere!
Avatar billede koch Nybegynder
22. november 2004 - 16:41 #10
Jeg fandt ud af det. Løsningen fandt jeg her http://www.geekzone.co.nz/forums.asp?ForumId=8&TopicId=649