Avatar billede thrill Nybegynder
11. marts 2001 - 16:42 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Deling af Tele DK ADSL (ATM kort)

Hvad skal der til at for at dele en Tele DK ADSL forbindelse ud til flere pc\'ere -  som den eneste udbyder giver Tele DK ikke en router med, men kun et ATM kort :(

En router er ret kostbar at købe, findes der andre alternativer, f.eks. switchbox eller andet som kan skaffes for en rimelig pris, evt. er det nok med en HUB ?

Kan man blive bustet hvis man f.eks. tager 100 kr. pr. måned, og deler signlet ud til naboer, det jo er lovligt at lave (nabo)netværk, men hvad når der kommer penge med i spillet, man kan vel sige at så længe at det ikke bliver opdaget, er det vel heller ikke ulovligt ?
Avatar billede kapla Nybegynder
11. marts 2001 - 16:45 #1
Avatar billede kapla Nybegynder
11. marts 2001 - 16:46 #2
Avatar billede kapla Nybegynder
11. marts 2001 - 16:50 #3
Avatar billede vladimirr Nybegynder
11. marts 2001 - 22:25 #4
>>Kan man blive bustet hvis man f.eks. tager 100 kr. pr. måned, og deler signlet ud til naboer, det jo er lovligt at lave (nabo)netværk, men hvad når der kommer penge med i spillet, man kan vel sige at så længe at det ikke bliver opdaget, er det vel heller ikke ulovligt ?

Ja det kan man vel, hvis teledanmark finder ud af det, samt hvis/når du ikke svarer skat af det betalte beløb, men jeg vil tro at risikoen for at blive busted er meget lille, men husk at det stadig IKKE er lovligt.

//Anders
Avatar billede thrill Nybegynder
12. marts 2001 - 00:15 #5
kapla0,

Fede sider, rigtig god information !

vladimirr,

Det var ikke for at tjene penge på det, eller fuske med skattebeløbet, det var kun for at man selv og andre kunne få det billigere, da prisen på ADSL stadig er for høj, planen var at det skulle kunne gå lige o.p. med hvad det koster pr. måned.
Avatar billede knecxt Nybegynder
05. april 2001 - 08:52 #6
TDC leverer router nu, så du kunne evt. ringe og få det byttet.
Avatar billede thrill Nybegynder
05. april 2001 - 22:19 #7
Det er bare kanon, det er en længe ventet ting fra TDC at de levere en router med !