Avatar billede aventic Nybegynder
05. november 2004 - 18:54 Der er 18 kommentarer og
1 løsning

Harddisk går kold / IDE

Hejjj..

Jeg har en del problemer med mine harddiske de går bare istå når de skal til at arbejde ! Har lige fået ny computer men beholdte mine harddiske fra min gamle og der i virker de godt !

Ved ikke hvad det kan skyldes nogen der har nogle ideer ?!

Mit system er:
ASUS V8A Deluxe
AMD64 3200+

1x Maxtor 80 GB
1x Maxtor 120 GB

Håber i kan hjælpe

thx mvh Kasper ...
Avatar billede aventic Nybegynder
05. november 2004 - 18:54 #1
si lige til hvis i skal have mere info !
Avatar billede aventic Nybegynder
05. november 2004 - 18:56 #2
Kan lige sige dette: skal lige til at installere win xp når den så skal til at arbejde med harddisken fryser den bare og så er der intet at gøre andet end at genstarte !
Avatar billede shadowking Nybegynder
05. november 2004 - 19:30 #3
prøv lige og kør en chkdsk på den..
Avatar billede aventic Nybegynder
05. november 2004 - 19:34 #4
Virker .. men BIOS kan godt funde dem bare windows xp installationen der har et problem med dem
Avatar billede aventic Nybegynder
05. november 2004 - 19:45 #5
er villig til at give 150 point mere!
Avatar billede ebe Praktikant
05. november 2004 - 19:50 #6
anskaf dig en win98 startdiskette, eller en almindelig dos diskette, og prøv at køre fdisk og se hvad der sker.
Avatar billede ebe Praktikant
05. november 2004 - 19:53 #7
aventic>> så vidt jeg ved må du ikke give mere end 200 point... men de fleste folk hjælper dig skam ikke (kun, i hvertfald) for pointsenes skyld...  :)
Avatar billede aventic Nybegynder
05. november 2004 - 19:53 #8
NTFS Kan fdisk ikk håndtere så der sker ikke så meget og som sagt kan den godt finde mine dreve bar ikk under installationen af WIN XP
Avatar billede ebe Praktikant
05. november 2004 - 19:55 #9
fdisk (den nye i hvertfald) kan godt fjerne "ikke dos partitioner". Det inkluderer NTFS.
Avatar billede aventic Nybegynder
05. november 2004 - 19:56 #10
hmm jeg opretter bare et nyt spørgsmål ebe :) så overføre point over fra der ;) men ja jeg er lidt hys vil gerne have min nye comp til at virke har lige ofret 7500 på 4 dele så :) i må vel forstå :D
Avatar billede ebe Praktikant
05. november 2004 - 20:02 #11
alternativt kan du hænge disken som slave på en comp som fungerer, og køre partiton magic eller seagate disc wizard
Avatar billede ebe Praktikant
05. november 2004 - 20:04 #12
Avatar billede aventic Nybegynder
05. november 2004 - 20:08 #13
ja... men men men jeg har prøvet med en 80 gb maxtor hel ny hd virkede heller ikke ... tænkte på om man skulle installere noget inden man kørte booted op på installations win xp cden .. så den kunne finde min IDE/ATA hd'er
Avatar billede ebe Praktikant
05. november 2004 - 20:10 #14
er du sikker på, at der ikke er et problem med CD-en?
Avatar billede aventic Nybegynder
05. november 2004 - 20:15 #15
CD'en virkede fint nok igår da jeg formaterede min bærebar ... men vil lige se med en anden cd ... :D
Avatar billede aventic Nybegynder
05. november 2004 - 20:26 #16
en anden cd' virkede heller ikk
Avatar billede aventic Nybegynder
05. november 2004 - 20:28 #17
Avatar billede aventic Nybegynder
05. november 2004 - 21:06 #18
fandt min fejl!
Avatar billede ebe Praktikant
06. november 2004 - 09:45 #19
må vi ikke høre hvad løsningen var?