Avatar billede heinowic Nybegynder
05. november 2004 - 18:03 Der er 9 kommentarer

updater Bios uden at bruge floppy

jeg vil høre om nogen kender en metode til at updatere Bios uden at skulle bruge floppy drevet, da min floppy controler er død.
Avatar billede squashguy Nybegynder
05. november 2004 - 18:09 #1
Har du en cd-brænder? Så kan du evt lave en boot cd, og smide firmwaren med over

http://www.eksperten.dk/artikler/466

link til download af bootdisk:
http://www.microsoft.com/smallbusiness/issues/technology/hardware/3_pc_ways_to_get_rid_of_an_old_pc.mspx
Avatar billede gl.k. Nybegynder
05. november 2004 - 18:10 #2
Kun et kommentar !

Man kan brænde det rigtige flash-utility plus det nye bios på CD, ændre i bios til 1st. boot device "CD" og du burde kunne flashe dit bios. Det eneste jeg ikke er helt klar over er, hvordan du kan lave et backup af dit gl. bios - og om den vil stoppe flash - processen, fordi du ikke ville kunne lave backup. Det ville så evt. være fatalt.

Et online bios flash findes vist også, men jeg har læst, at det kan gå galt også (det var så ASUS).

Google evt. omkr. emnet ellers vent til flere kommentarer/ svar.

vh.
Avatar billede gl.k. Nybegynder
05. november 2004 - 18:18 #3
Kan se, du er i gode hænder..
Avatar billede peet-49 Novice
05. november 2004 - 19:54 #4
Det er valgfrit, at lave backup, den stopper ikke af den grund, men måske lidt risikabelt, hvis der går noget galt med den nye.
Avatar billede dragonknight Juniormester
06. november 2004 - 21:25 #5
De nyere ASUS kort behøver ikke at være booted og dermed heller ikke Flash Utility for at opdatere BIOS.
Avatar billede guldhamster Nybegynder
07. november 2004 - 14:35 #6
yup ved asus er det er lækkert lille program med.. har aldrig været lettere at flash bios men hva for et bund kort har du? både producent og model
Avatar billede heinowic Nybegynder
07. november 2004 - 14:38 #7
jeg har et ASUS A7V altså et lidt gammelt bundkort, socketA,
Avatar billede guldhamster Nybegynder
07. november 2004 - 14:42 #8
gætter på det var et k7v da jeg ellers fik en terminator PC frem .. men uanset tror desværre ikke du kan komme uden om dos, så derfor må du nok hellere lade det ryge på en CD
Avatar billede heinowic Nybegynder
07. november 2004 - 14:48 #9
nej det hedder sgu A7V, og hvad mener du med du fik en terminator PC frem ..?