Avatar billede lowas Nybegynder
05. november 2004 - 16:34 Der er 9 kommentarer og
3 løsninger

Cd'en er for lille

Hej.-
Jeg vil gerne brænde nogle ting over på en tom cd.
Min tomme cd har plads til 700mb
Men det jeg vil brænde over fylder ca. 90 mb mere, så brænderen skyder cd'en ud igen, og vil ikke lade mig brænde, da den siger at cd'en er for lille, og jeg bedes sætte en større i.
ud over den løsning at jeg skal købe en 800 mb cd, så tænkte jeg på om man ikke kunne dele det i 2 ca lige store dele.
altså lave i sted for en cd, 2 cder, med hver ca. 380 mb på-
Kan man gøre det.
Bruger nyeste nero!
Avatar billede abdulla_jensen Nybegynder
05. november 2004 - 16:57 #1
Du kan i indstillinger aktivere "overburn", hvilket ikke stopper selvom cd´en er for ligge, det kan ødelægge brænderen, men jeg har selv haft gode erfaringer med det
Avatar billede the_email Nybegynder
05. november 2004 - 16:59 #2
Hvad er det du skal brænde? Er det en film skal du have et program til at dele den op for dig, men hvis det bare er filer kan du jo bare brænde den ene halvdel først og den anden bagefter
/TheEmail
Avatar billede ejvindh Ekspert
05. november 2004 - 17:03 #3
Pakkeprogrammet Winrar kan finde ud af at pakke i flere filer, som har f.eks. en størrelse på 650 mB eller 700 mb. Kan downloades her:
http://www.rarlab.com/download.htm
Avatar billede ejvindh Ekspert
05. november 2004 - 17:05 #4
Hvis du ydermere sætter Winrar til at pakke som SFX-filer, så bliver laver den selvudpakkende filer, så du ikke behøver at have winrar installeret på den computer hvor du vil køre programmet fra igen.
Avatar billede halifax Nybegynder
05. november 2004 - 17:23 #5
Der findes mange gode programmer til at splitte filer op, også ud fra hvilke datatype det er. Derved er det ikke absolut nødvendigt at pakke filerne med Winrar eller tilsvarende, som ejvindh er inde på.

Lav en søgning på Google, søgeord splitter - og der kommer en masse forslag frem, heriblandt også freeware programmer. Søgelinket er her
http://www.google.dk/search?sourceid=navclient&ie=UTF-8&q=splitter
Avatar billede halifax Nybegynder
05. november 2004 - 17:28 #6
Et splitter program er mest til, hvis det er een stor fil som skal deles for at være på to eller flere skiver.

Er der tale om flere filer, du skal have brændt, skulle det ikke være et problem at fordele dem over to skiver.

Er der tale om en samling af filer, du af nemhedsgrunde helst vil have på en skive er ideen med forinden at pakke dem (Winrar) ganske brugbar. Såfremt de kan pakkes nok til at være på en skive.
Avatar billede off-line Nybegynder
07. november 2004 - 15:18 #7
Hvis du har mulighed for at brænde med Norton Ghost (2003) , er der ikke noget problem. Når pladsen på den første CD er brugt op, ber den dig bare om at indsætte CD nr. 2, og fortsætter med brændingen. Og det er ligetil at læse filerne på CDén.
Avatar billede ejvindh Ekspert
08. november 2004 - 09:03 #8
Halifax: Den rene splitter-funktionalitet findes også i Winrar, idet man blot kan vælge "Gem kun (Pak ikke)" under Pakkemetode.
Avatar billede lowas Nybegynder
08. november 2004 - 15:06 #9
hvordan brænder man med norton ghost? som gotfred siger man kan?
Avatar billede lowas Nybegynder
08. november 2004 - 15:08 #10
og er der andre brænderprogrammer der beder en om at sætte en cd nr 2 i når pladsen på cd1 er brugt op?
Avatar billede lowas Nybegynder
01. december 2004 - 11:00 #11
ok takker
Avatar billede ejvindh Ekspert
02. december 2004 - 08:59 #12
Takker for point.