Avatar billede dbrons Nybegynder
05. november 2004 - 14:23 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Microsoft Outlook gemmer 2 adresser på samme person

Jeg har Microsoft Office XP. På et tidspunkt har jeg overført de personlige filer fra en anden computer og har arbejdet videre på den.
Problemet er, at den tilsyneladende gemmer på gamle "spøgelses-oplysninger" fra mine gamle arkiver. Det betyder, at hvis jeg opretter peter.hansen@firmaet.dk, så går det godt nok. Men vil jeg sende en mail til ham, så kommer der to identiske forslag op med samme navn og adresse. Og vælger jeg "spøgelses-adressen", så får jeg at vide, at "navnet eller distributionslisten er slettet".

Sender jeg alligevel til "spøgeksesadressen" (der er fuldt ud korrekt), så afvises den i første omgang (bouncher), hvorefter jeg kan forsøge igen, og så går den igennem systemet alligevel.

Hvordan får jeg Outlook til at rydde op i sine indre historiske oplysninger, som er fjernet? Det er vel dér roden til problemet findes.

Problemet er, at jeg ofte kommer til at vælge den forkerte adresse, når jeg sender en mail og bruger meget tid på bounchede mails.
Avatar billede dbrons Nybegynder
05. november 2004 - 14:24 #1
Help - please
Avatar billede sexy77 Nybegynder
05. november 2004 - 14:26 #2
Kan du ikke gå i adressekartoteket og slette de forkerte??
Avatar billede dbrons Nybegynder
05. november 2004 - 14:32 #3
Nej desværre. Det er det, som er mærkeligt. Jeg kan ikke se dem i mit adressekartotek. Der figurerer kun den adresse, som ikke er spøgelsesadresse.
Avatar billede dbrons Nybegynder
05. november 2004 - 14:34 #4
Med andre ord - spøgelsesadrsserne dukker kun op, når jeg trykker ctrl-k for at kontrollere et navn - så vælges nogle gamle og nu ikke-eksisterende adresser, som outlook går og gemmer på i sin indre mave, som jeg ikke har adgang til - sådan føles det i hvert tilfælde.
Avatar billede Slettet bruger
05. november 2004 - 17:15 #5
når du får foreslået et navn, så peg på det navn du ikke vil have mere (bruge piletasterne op/ned), og tryk på delete, så sletter du det.
Avatar billede dbrons Nybegynder
10. november 2004 - 09:31 #6
Fantastisk - du har reddet mig fra en omformattering af disken og total geninstallation, som ellers ville være den sidste desperate udvej.