Avatar billede sssrsss Nybegynder
05. november 2004 - 08:07 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Skelne mellem ord

I visual basic kan man gøre sådan så den opfatter at man foreksempel trykker på "a". jeg bruger koden
case vbKeya
kan man gøre sådan så visual basic opfatter to bogstaver det vil sige at den kan opfatte hvis man taster "N" efterfulgt af "a"
Avatar billede martin_moth Mester
05. november 2004 - 09:03 #1
"Jeg bruger koden case vbKeya"

Øhhh - du skal nok bruge meget mere kode end det.

Skal det være generelt når man taster noget, eller kun mens f.eks. man har fokus på fx. en textbox?

Sidstnævnte løses ved  _Keypress eventen - hvis et tastetryk er "N", gemmer du det og ser hvad det næste er. Er det "a" afspiller du noget kode:

Dim blnTastN as Boolean

Private Sub text1_GotFocus
  blnTastN = False 'Nulstiller blnTastN
  'Undlader du denne linie, kan du starte med at taste 'a' og få
  'programmet til at tro at der er tastet 'Na', hvis blnTastN ikke er sat til False forinden
End Sub

Private Sub text1_KeyPress(KeyAscii As Integer)

  if keyascii = asc("a") Then
    if blnTastN = true then
      msgbox "Der blev tastet 'N' efterfulgt af 'a'"
    end if

  if Keyascii = asc("N") then
    blnTastN = True
  Else
    blnTastN = False
  End If

End Sub
Avatar billede martin_moth Mester
05. november 2004 - 09:07 #2
PS. Hvis du vil bygge videre på din EGEN kode, skal du nok vise mere end en enkelt linie der er taget ud af en sammenhæng, vi andre ikke kender :o)
Avatar billede sssrsss Nybegynder
05. november 2004 - 10:28 #3
OK tak for hjælpen det var lige det jeg havde brug for
sssrsss
Avatar billede sssrsss Nybegynder
05. november 2004 - 10:30 #4
hvorfor kan jeg ikke give dig nogle point
Avatar billede martin_moth Mester
05. november 2004 - 10:53 #5
Fordi

1) jeg havde ikke havde nået at lægge et svar (vidste ikke om det var noget du kunne bruge)

2) Fordi du selv har lagt et svar, og accepteret dit eget svar.

Men jeg modtager da gerne points, hvis du opretter et nyt sp. med reference til dette sp.