Avatar billede itsecurity Nybegynder
05. november 2004 - 00:48 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

"Unable to Relay" fejl

Vi har en Exchange 2003 standard server. Generelt har brugerne ikke problemer med at sende og modtage emails, men nogle gange for de en NDR på mails de har sendt til nogen de har sendt til før og hvis de trykker "send igen" går den fint igemmem. Det er ikke nogen bestemte modtagere men virker meget tilfældig. Fejlen ser sådan ud:

Kan der være en timeout der skal stilles på et eller andet sted ?
Kan det have noget med DNS opslag at gøre ?

Andre forslag ? :)

From:  System Administrator
Sent:  2. november 2004 09:40
To:    Navn
Subject:        Undeliverable: test

Your message did not reach some or all of the intended recipients.

      Subject:  test
      Sent:    02-11-2004 09:40

The following recipient(s) could not be reached:

      Navn on 02-11-2004 09:40
            550 5.7.1 Unable to relay for mail@domæne.dk
Avatar billede snowball Novice
05. november 2004 - 09:07 #2
Nu har jeg ikke lige arbejdet med Exchange, men mange mail servere har det man kalder "POP Before SMTP Authentication". Det betyder at man skal tjekke sin mail (POP) før man får lov til at sende mail (SMTP) for at validere at man rent faktisk har en gyldig mail account på serveren. Det kan muligvis forklare hvorfor den går igennem når man forsøger igen, for så har man jo tjekket mail i mellemtiden eftersom Outllok jo både forsøger at sende og modtage mail når man vælger "Send/Modtag".
Avatar billede itsecurity Nybegynder
13. november 2004 - 19:47 #3
Snowball har ret, jeg ændrede hver brugers outlook til at bruge POP3 som primær konto med smtp til ISP, istedet for exchange-client som primær og problemet er væk :)
Avatar billede snowball Novice
13. november 2004 - 21:13 #4
:)
Avatar billede snowball Novice
13. december 2004 - 18:06 #5
Husker du venligst lige at lukke spørgsmålet ved at acceptere mit svar? :)
Avatar billede itsecurity Nybegynder
14. december 2004 - 10:57 #6
Har jeg prøvet en del gange nu. Jeg trykker på "Accepter" ud for dit navn. men den hopper bare tilbage til samme side uden at vise nogen forskel ???
Avatar billede snowball Novice
14. december 2004 - 11:00 #7
Du skal huske at vælge mit navn før du klikker på Accepter.
Avatar billede itsecurity Nybegynder
14. december 2004 - 13:55 #8
:)