Avatar billede sk-man Nybegynder
05. november 2004 - 00:12 Der er 8 kommentarer

lag der forsvinder efter 5 sek

Jeg har lavet en hjemmeside med drop down menuer. Nu har jeg så placeret et flash objekt på siden som gør at menuerne kommer bag ved flashen. Jeg har prøvet

<param name="wmode" value="transparent">

men af en eller anden grund virker det ikke som forventet (nogle af billederne i flash objektet forsvinder.

Så er jeg kommet i tanke om at der flere steder på nettet er de her reklamer som vises i 5 sek ind over siden og så forsvinder. Det vil være fint nok for mig hvis min flssh bare blev vist i et lag i 5 sek.

Spørgsmålet er så hvordan man laver sådan et lag der vises når siden oader og forsvinder igen efter 10 sek.

Er der nogen der har ideer?
Avatar billede -mundi- Nybegynder
05. november 2004 - 00:19 #1
<!DOCTYPE HTML PUBLIC "-//W3C//DTD HTML 4.01 Transitional//EN">

<html>
<head>
    <title>Untitled</title>
</head>
<script type="text/javascript">
function test(){
    setTimeout('document.getElementById("gemmig").style.display=\'none\'',10000);
}
</script>
<body onload="test();">

<div id="gemmig">Det her forsvinder</div>

</body>
</html>
Avatar billede roenving Novice
05. november 2004 - 00:20 #2
Grundlæggende vil et object-, embed- eller f.eks. et select-tag altid befinde sig i en hel anden sfære, som ligger foran andre almindelige tags uanset et eventuelt z-index ...

-- jeg har dog ikke eksperimenteret med createPopup og showModalDialog/showModelessDialog, som alle er IE-only ting, så det er måske en vej !-)
Avatar billede olebole Juniormester
05. november 2004 - 00:38 #3
<ole>

Hvis der forsvinder billeder fra din swf, tyder det voldsomt på, du har lavet fejl i dit Flash-projekt. Det bør ikke kunne ske  :)

/mvh
</bole>
Avatar billede olebole Juniormester
05. november 2004 - 00:41 #4
roenving >> Ingen grund til at eksperimentere med showModalDialog eller createPopup i IE. Der er vi blevet begavet med et scriptlet-objekt:
    http://www.faqts.com/knowledge_base/view.phtml/aid/15145  ;o)
Avatar billede roenving Novice
05. november 2004 - 00:53 #5
Nej, eller jo !-)

-- jeg har selvfølgelig tit gjort opmærksom på den konstruktion, men den er ganske ofte ikke en fornuftig farbar vej, specielt, hvis man baserer væsentlige dele af sit site-design på en Flash, hvilket jo ofte (u)middelbart vil være en indgangsvinkel, som kan/skal afprøves !o]
Avatar billede sk-man Nybegynder
05. november 2004 - 18:58 #6
mundi-> <div> et vises, men det forsvinder ikke...
Avatar billede -mundi- Nybegynder
06. november 2004 - 13:46 #7
10000= 10 sekunder, prøv at lave deom om til 5000 for 5 sekunder ...
Avatar billede sk-man Nybegynder
08. november 2004 - 18:31 #8
Kan stadig ikke få det til at virke, men du har givet mig nogle gode ideer!