Avatar billede remisen Nybegynder
04. november 2004 - 23:16 Der er 22 kommentarer

excel varmeregnskab

Jeg har prøvet at lave et varmeregnskab over flere år, d.v.s. at målerne stiger for hver måned, efter vi gik over til målere, men så starter jeg jo op med et "fast" tal
Jeg vil gerne ha' det sådan at man kan regne gennemsnit ud på hver radiator måned/år (osse over flere år) plus at man ganger målertallet
med hvad det kommer til at koste i kr. og øre.(f.eks 1,31)
Er det noget I kan finde ud af?

Tallene er fiktive:            året efter      året efter
lille radiator (start)  900        925              1025
stor -          (start) 988      1005              1965
badevær.    (start)    657        765              876

Hilsen
Alan
Avatar billede speedytech Nybegynder
05. november 2004 - 00:25 #1
1A    B    C    D    E    F    G    H
2    Start TAL    100
3    Pris
4    Lille Radiator    2002    2003    2004    2005    2006    TOTAL
6    JAN
7    FEB
8    MAR
9    APR
10    MAJ
11    JUN
12    JUL
13    AUG
14    SEP
15    OKT
16    NOV
17    DEC
19        0    0    0    0    0
20    TOTAL     100    0    0    0    0    100
21    KR    0    0    0    0    0    0

Forklaring

C2 = Start Tal (fast) det skal ikke laves ved D-H
C3 = Prisen det valgte år
C4 = Årstal
C5 = Tom
C6 - C17 = Indputsfelter
C19 = '=SUM(C6:C17)' C´et ændres til D .. OSV
C20 = '=SUM(C2;C19)' C´et ændres til D .. OSV
C21 = '=SUM(C3*C20)' C´et ændres til D .. OSV
H20 = '=SUM(C20:G20)'
H21 = '=SUM(C21:G21)'

Håber at du kan bruge det til noget..
Avatar billede speedytech Nybegynder
05. november 2004 - 00:27 #2
Rart at mange bruger tid på at stille det pænt, når det kommer frem som det har gjort.. :-(
Avatar billede oernhoej Nybegynder
05. november 2004 - 08:24 #3
Indtast alle målingerne som poster i en database, dvs. med 1 linje pr. aflæsning

aflæsningsdato  radiatornummer/navn  aflæsning

derefter kan du bruge pivottabel til at lave alt opfølgningen

Pivottabellen laves ved at markere dataområdet, gå op under data og vælge pivottabeller, derefter følges guiden.

Du kan også lave beregnede felter, så du kan beregne omkostningen i kr.
Avatar billede remisen Nybegynder
05. november 2004 - 08:57 #4
Jeg prøver lige at stille det op, det stod faktisk pænt, da jeg satte det ind, det er
fordi jeg brugte notepad.
Hilsen
Alan
Avatar billede remisen Nybegynder
05. november 2004 - 09:35 #5
Hej Speedytech
Jeg har 6 radiatorer, så skal jeg vel stille op på en anden måde?
Hilsen
Alan
Avatar billede speedytech Nybegynder
05. november 2004 - 10:01 #6
Så kunne man jo lave en på hver ark. og lave en total afslutning på det sidst ark..
Avatar billede oernhoej Nybegynder
05. november 2004 - 10:25 #7
Undskyld, men så er pivottabellerne vist nemmere og lettere på lang sigt fordi de er nemme at opdatere.
Avatar billede remisen Nybegynder
05. november 2004 - 11:10 #8
Jeg Kan ikke finde ud af de Pivot tabeller, jeg har allerede kommet til slette det et par gange. Kan jeg prøve at sende det til jer det jeg har lavet?
Alan
Avatar billede martin_g Nybegynder
05. november 2004 - 11:12 #9
Du skal være velkommen til at sende det til mrg@tdc.dk - så skal jeg se på det
Avatar billede remisen Nybegynder
05. november 2004 - 12:20 #10
har prøvet! men den fortæller ikke hvad jeg har brugt pr. måned, den lægger bare sammen, det må jo være noget med forholdstal, at man trækker den ene måned fra den anden, så man kan se det faktiske forbrug pr. måned
Avatar billede martin_g Nybegynder
05. november 2004 - 12:52 #11
OK - så fangede jeg vist ikke helt hvad du ville...jeg prøver lige igen...
Avatar billede remisen Nybegynder
09. november 2004 - 22:37 #12
Jeg sidder og roder med det, men det er ikke det rigtige.
          jan feb mar
måler    220 250 287
Men tallene skal jo trækkes fra hinanden feb-jan, marts-feb så man får det faktiske forbrug, men som sagt er jeg en skovl til det.....
Avatar billede oernhoej Nybegynder
10. november 2004 - 08:11 #13
Hvis du har en mailadresse kan jeg sende dig et eksempel.
Avatar billede martin_g Nybegynder
10. november 2004 - 09:04 #14
>> Jeg har sendt et nyt forsøg, men har ikke hørt mere ? Jeg synes da ellers at det jeg sendte dig fredag kl. 13 regnede året ud som du ønsker ?
Avatar billede remisen Nybegynder
11. november 2004 - 22:46 #15
Hej Oernhoj
min mail er alfie fjerndette snabela tiscali og så danmark
Hej Martin
Jeg har prøvet, prøv at se min kommentar fra 9/11
Avatar billede martin_g Nybegynder
12. november 2004 - 09:55 #16
OK...men den regner det faktiske forbrug ud på året, og gennemsnit på måneden - netop når du indsætter som du skitserer...

Jeg melder mig ud nu...
Avatar billede oernhoej Nybegynder
15. november 2004 - 08:28 #17
Ok den adresse fik jeg ikke lige fat i. hvad er der galt med . og @??
Avatar billede remisen Nybegynder
15. november 2004 - 19:32 #18
alfie snabel-a tiscali danmark
Avatar billede oernhoej Nybegynder
16. november 2004 - 08:05 #19
sendt
Avatar billede remisen Nybegynder
17. november 2004 - 22:22 #20
Hej Oernhoej
Jeg har ikke modtaget filen.
Hilsen
Alan
Avatar billede oernhoej Nybegynder
18. november 2004 - 08:08 #21
ok sendt igen, med rettet adresse, det er ikke sådan når man ikke engang kan skrive rigtigt af ;o)
Avatar billede remisen Nybegynder
24. november 2004 - 09:33 #22
Jeg skal nok komme tilbage til det hele, men jeg har simpelthen så travlt lige i øjeblikket.