Avatar billede currant Nybegynder
04. november 2004 - 21:21 Der er 12 kommentarer og
1 løsning

Computer til kammerat, hva skal han købe?

Har en kammerat der står og skal købe en computer. Den skal kunne bruges til spil sågar som skolearbejde. han ligger inde med 8000,- men alle pengene behøver ikke blive brugt. Så pris leget er på de 6000-7000,-

Hva' kan i anbefale? Computeren skal være med monotir der har opdaterings hertz over 60(gerne 75-80) ved 1024x768, og med mus og tastatur.
Avatar billede ebe Praktikant
04. november 2004 - 22:09 #1
du kan jo kigge lidt rundt i
www.edbpriser.dk
Avatar billede c-holst Novice
05. november 2004 - 08:34 #2
er han til Pentium eller AMD?

har i andre ting i fortrækker?

er det et samlet køb eller skal i selv samle den?

er han hardcorespiller, skal vi jo nok op oi nærheden af 2000 kr eller mere for grafikkortet. så er han godt med hvad det angår. mindre kan dog gøre det, hvis man vil.
Avatar billede c-holst Novice
05. november 2004 - 09:18 #3
glemte lige en ting, har du nogen særlig butik, område du vil handle i?
Avatar billede phillips Nybegynder
05. november 2004 - 09:49 #4
Tjek fcomputer.dk - har selv købt en af deres Athlon64 Gamer-computer - den kører suverænt. Fik den med Athlon64 3200+, 1024MB Ram, RAID-harddisk, 265 MB Geforce 5700 kort. Det er den ondeste computer jeg har haft, og den kostede ca. 7000.
Avatar billede debuur Nybegynder
05. november 2004 - 18:15 #5
For 8000 kan han sagtens få en suveræn pc + en god skærm.
Kigger lige lidt omkring og kommer med et par muligheder.
Avatar billede debuur Nybegynder
05. november 2004 - 18:34 #6
Her er en god all round pc til ca. 4600
http://www.tjdata.dk/default.asp?shopukid=1242&shopkid=601&id=56&table=Kat

Denne har et bedre grafik kort:
http://www.shg.dk/link.asp?goto=infobox&varenr=375304

Skærm:
19" crt http://www.edbpriser.dk/Listprices.asp?ID=49870
17" tft http://www.edbpriser.dk/Listprices.asp?ID=91827

Begge skærme kan jeg varmt anbefale idet jeg har arbejdet med bvegge - tft skærmen er også ok til spil.

Er der penge tilovers så køb flere ram og husk at xp pro upgrade kan fås til ca. 600 kr.
Avatar billede phillips Nybegynder
06. november 2004 - 09:11 #7
Personligt synes jeg, at det er vigtigt at gå efter en 64-bit processor. Sammen med Service Pack 2 til Windows giver Athlons processor indbygget hardwarebeskyttelse mod særligt skadelige virus/orme. Derudover er man også fri for at skulle købe ny computer, når den næste Windows kommer på markedet.
Avatar billede c-holst Novice
06. november 2004 - 10:19 #8
interessant kommentar, tror du det kan klemmes ind i budgettet. og har du evt et forslag.
Det kunne jo være vi skulle lave et forslag ud fra løsdele i bestemt butik, og så lægge en montering oven i prisen.

hvad siger i til

amd 64 bit cpu
1024 mb ram
minimum gf 5900xt
ikke for stor/dyr
ikke for dyrt kabinet
evt kun alm dvdrom drev
en 17-19 crt der klarer kravene

plus det løse

skal vi prøve www.shg.dk og en anden butik
Avatar billede c-holst Novice
06. november 2004 - 10:19 #9
og et bundkort selvfølgelig
Avatar billede currant Nybegynder
10. november 2004 - 23:50 #10
Hmm, han er ikke meget for at samle selv. Men jeg fremviser ideerne for ham i morgen, så vender jeg lige tilbage. Det skal ikke være en 64er, det er ud fra hans synspunkt spild af penge.

Han hælder nok mest til pentium, men vil bare ha' det bedste på markedet til prisen.

Han har selv software så det skal der ikke tænkes på.

Og han er ikke hardcore gamer. Det skal bare kunne kør nogle af de nye sportsspil, CM 5, Madden 205, fifa 2005, tiger woods pga osv.osv.
Avatar billede debuur Nybegynder
11. november 2004 - 09:03 #11
http://www.edbpriser.dk/Listprices.asp?ID=99045
tjek lige denne monitor 19" tft til under 3000
Avatar billede c-holst Novice
11. november 2004 - 11:38 #12
butikken kan sikkert samle den for ham. kigger inden af de nærmeste dage
Avatar billede currant Nybegynder
09. december 2004 - 23:00 #13
Han købte en dell :)