Avatar billede fulper Nybegynder
04. november 2004 - 20:59 Der er 10 kommentarer og
1 løsning

Hjælp til [indsæt x virus for jeg har dem alle]

Jeg er ikke sikker på præcist hvordan mit spørgsmål skal lyde, men jeg kan fortælle at:

Jeg har prøvet Ad-Aware, spybot, spysweeper+ et par andre

Jeg har prøvet at formattere flere gange

Jeg har prøvet forskellige firewalls(inkl. windows egen)

Og jeg oplever stadig at jeg har høje latency's i spil, at jeg finder de samme vira hver gang jeg kører virusscannere(også lige efter formattering), og at efter jeg har haft min maskine tændt i et par timer ad gangen så virker min internet explorer pludselig ikke særligt godt!

Jeg er ikke sikker på om det kan have noget at gøre med min internetudbyder(tele2 2048/512), eller om jeg bare er et kvaj til computere :/

det meste kan jeg leve med, men at jeg lagger i counter-strike gir mig grå hår som jeg fra tid til anden kommer til at hive ud!

på forhånd tak.
Avatar billede tonnybrandt Nybegynder
04. november 2004 - 21:05 #1
Følg vejledningen her:
Gå ind her og hent Hijackthis.
http://www.spywarefri.dk/vaerktoj.htm
Derefter udpakker du Hijackthis og smider filen i en mappe, oprettet kun til den. Kør filen, scan, save log og kopier logfilen herind, så kigger vi på den. Lad være med at slette noget selv med Hijackthis, det kan skade mere end det gavner.

Som du beskriver dit problem, må du jo have et eller andet kørende der gør at vira kommer ind. Dette burde kunne ses i HiJackThis loggen.
Avatar billede fulper Nybegynder
04. november 2004 - 21:33 #2
Logfile of HijackThis v1.98.2
Scan saved at 21:33:16, on 04-11-2004
Platform: Windows XP  (WinNT 5.01.2600)
MSIE: Internet Explorer v6.00 SP1 (6.00.2600.0000)

Running processes:
C:\WINDOWS\System32\smss.exe
C:\WINDOWS\system32\csrss.exe
C:\WINDOWS\system32\winlogon.exe
C:\WINDOWS\system32\services.exe
C:\WINDOWS\system32\lsass.exe
C:\WINDOWS\System32\Ati2evxx.exe
C:\WINDOWS\system32\svchost.exe
C:\WINDOWS\System32\svchost.exe
C:\WINDOWS\system32\spoolsv.exe
C:\WINDOWS\System32\CTsvcCDA.exe
C:\mysql\bin\mysqld-nt.exe
C:\WINDOWS\system32\Ati2evxx.exe
C:\WINDOWS\Explorer.EXE
C:\WINDOWS\System32\pksvc.exe
C:\WINDOWS\System32\wuam.exe
C:\Programmer\Winamp\winampa.exe
C:\Programmer\ATI Technologies\ATI Control Panel\atiptaxx.exe
C:\Programmer\D-Tools\daemon.exe
C:\programmer\powerstrip\pstrip.exe
C:\Programmer\Logitech\iTouch\iTouch.exe
C:\Programmer\Microsoft Hardware\Mouse\point32.exe
C:\WINDOWS\System32\host32.exe
C:\refreshlock\RefreshLock.exe
C:\Programmer\Free Surfer\fs20.exe
C:\Programmer\MSN Messenger\MsnMsgr.Exe
C:\progra~1\steam\steam.exe
C:\Programmer\Webroot\Spy Sweeper\SpySweeper.exe
C:\mIRC\mirc.exe
C:\mysql\bin\winmysqladmin.exe
C:\Programmer\Zoom Player\zplayer.exe
C:\p2p\DC++\DCPlusPlus.exe
C:\Programmer\Internet Explorer\IEXPLORE.EXE
C:\hijackthis\hijackthis.exe

R1 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer,SearchURL = http://searchmiracle.com/sp.php
R0 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Start Page = www.google.dk
R1 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Default_Page_URL = about:blank
R0 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Start Page = http://www.google.dk
R1 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Search,SearchAssistant = http://searchmiracle.com/sp.php
R0 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Toolbar,LinksFolderName = Hyperlinks
R3 - URLSearchHook: StartBHO Class - {30192F8D-0958-44E6-B54D-331FD39AC959} - C:\WINDOWS\Downloaded Program Files\webdlg32.dll
O2 - BHO: &EliteBar - {28CAEFF3-0F18-4036-B504-51D73BD81ABC} - C:\WINDOWS\EliteToolBar\EliteToolBar version 53.dll
O3 - Toolbar: &EliteBar - {825CF5BD-8862-4430-B771-0C15C5CA8DEF} - C:\WINDOWS\EliteToolBar\EliteToolBar version 53.dll
O4 - HKLM\..\Run: [Microsoft Update Time] wuam.exe
O4 - HKLM\..\Run: [MS Office32 Startup] OfficeGUI32.exe
O4 - HKLM\..\Run: [PK Services] pksvc.exe
O4 - HKLM\..\Run: [WinampAgent] C:\Programmer\Winamp\winampa.exe
O4 - HKLM\..\Run: [ATIPTA] C:\Programmer\ATI Technologies\ATI Control Panel\atiptaxx.exe
O4 - HKLM\..\Run: [DAEMON Tools-1033] "C:\Programmer\D-Tools\daemon.exe"  -lang 1033
O4 - HKLM\..\Run: [PowerStrip] c:\programmer\powerstrip\pstrip.exe
O4 - HKLM\..\Run: [zBrowser Launcher] C:\Programmer\Logitech\iTouch\iTouch.exe
O4 - HKLM\..\Run: [POINTER] point32.exe
O4 - HKLM\..\Run: [NeroFilterCheck] C:\WINDOWS\system32\NeroCheck.exe
O4 - HKLM\..\Run: [Sygate Personal Firewall] host32.exe
O4 - HKLM\..\Run: [RefreshLock] C:\refreshlock\RefreshLock.exe
O4 - HKLM\..\Run: [Sys29] c:\windows\system32\wintul32.exe
O4 - HKLM\..\RunServices: [Microsoft Update Time] wuam.exe
O4 - HKLM\..\RunServices: [MS Office32 Startup] OfficeGUI32.exe
O4 - HKLM\..\RunServices: [PK Services] pksvc.exe
O4 - HKLM\..\RunServices: [Sygate Personal Firewall] host32.exe
O4 - HKLM\..\RunOnce: [PK Services] pksvc.exe
O4 - HKCU\..\Run: [Microsoft Update Time] wuam.exe
O4 - HKCU\..\Run: [MS Office32 Startup] OfficeGUI32.exe
O4 - HKCU\..\Run: [PK Services] pksvc.exe
O4 - HKCU\..\Run: [MsnMsgr] "C:\Programmer\MSN Messenger\MsnMsgr.Exe" /background
O4 - HKCU\..\Run: [BoomtownClient] "C:\Programmer\Boomtown\Client\BtAtHome.exe" /background
O4 - HKCU\..\Run: [Sygate Personal Firewall] host32.exe
O4 - HKCU\..\Run: [Steam] "c:\progra~1\steam\steam.exe" -silent
O4 - HKCU\..\Run: [SpySweeper] "C:\Programmer\Webroot\Spy Sweeper\SpySweeper.exe" /0
O4 - HKCU\..\RunOnce: [PK Services] pksvc.exe
O4 - Startup: Genvej til LAUGE.lnk = C:\Documents and Settings\WHOPPERMAGIC\Skrivebord\LAUGE.doc
O4 - Startup: mIRC NNscript.lnk = C:\mIRC\mirc.exe
O4 - Startup: WinMySQLadmin.lnk = C:\mysql\bin\winmysqladmin.exe
O9 - Extra button: (no name) - {08B0E5C0-4FCB-11CF-AAA5-00401C608501} - (no file)
O9 - Extra 'Tools' menuitem: Sun Java Console - {08B0E5C0-4FCB-11CF-AAA5-00401C608501} - (no file)
O9 - Extra button: Free Surfer - {AFC3FA82-AD07-45cd-8B57-983435B9899E} - C:\Programmer\Free Surfer\FS20.exe
O9 - Extra 'Tools' menuitem: Free Surfer - {AFC3FA82-AD07-45cd-8B57-983435B9899E} - C:\Programmer\Free Surfer\FS20.exe
O12 - Plugin for .mov: C:\Programmer\Internet Explorer\PLUGINS\npqtplugin.dll
O12 - Plugin for .spop: C:\Programmer\Internet Explorer\Plugins\NPDocBox.dll
O15 - Trusted Zone: *.05p.com
O15 - Trusted Zone: *.blazefind.com
O15 - Trusted Zone: *.clickspring.net
O15 - Trusted Zone: *.flingstone.com
O15 - Trusted Zone: *.mt-download.com
O15 - Trusted Zone: *.my-internet.info
O15 - Trusted Zone: *.scoobidoo.com
O15 - Trusted Zone: *.searchbarcash.com
O15 - Trusted Zone: *.searchmiracle.com
O15 - Trusted Zone: *.slotch.com
O15 - Trusted Zone: *.xxxtoolbar.com
O16 - DPF: v3cab - http://searchmiracle.com/cab/v3cab.cab
O16 - DPF: {12E5E9D9-4366-45D9-BA41-D0BCD55AD8CF} (UDConnect Class) - http://17.sharedsource.org/html/NrsgroupUD_1.0.0.3ie.cab?
O16 - DPF: {6414512B-B978-451D-A0D8-FCFDF33E833C} (WUWebControl Class) - http://v5.windowsupdate.microsoft.com/v5consumer/V5Controls/en/x86/client/wuweb_site.cab?1098723391279
Avatar billede tonnybrandt Nybegynder
04. november 2004 - 21:43 #3
Du får en procedure om et par minutter, men ihvertfald har du ret. Der er en del i den.
Avatar billede tonnybrandt Nybegynder
04. november 2004 - 21:55 #4
Hent denne Kaspersky scanner, den skal du bruge senere.
http://www.spywareinfo.dk/download/mwav.exe - Virusscanner.

Kør Hijackthis, scan, sæt flueben ved linierne listet her, luk alle vinduer undtaget Hijackthis, klik på fix checked, slet mapper og filer listet nederst.
Dobbelttjek, så alt kommer med.

R1 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer,SearchURL = http://searchmiracle.com/sp.php
R1 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Default_Page_URL = about:blank
R3 - URLSearchHook: StartBHO Class - {30192F8D-0958-44E6-B54D-331FD39AC959} - C:\WINDOWS\Downloaded Program Files\webdlg32.dll
O2 - BHO: &EliteBar - {28CAEFF3-0F18-4036-B504-51D73BD81ABC} - C:\WINDOWS\EliteToolBar\EliteToolBar version 53.dll
O3 - Toolbar: &EliteBar - {825CF5BD-8862-4430-B771-0C15C5CA8DEF} - C:\WINDOWS\EliteToolBar\EliteToolBar version 53.dll
O4 - HKLM\..\Run: [Microsoft Update Time] wuam.exe
O4 - HKLM\..\Run: [MS Office32 Startup] OfficeGUI32.exe
O4 - HKLM\..\Run: [PK Services] pksvc.exe
O4 - HKLM\..\Run: [Sygate Personal Firewall] host32.exe
O4 - HKLM\..\Run: [Sys29] c:\windows\system32\wintul32.exe
O4 - HKLM\..\RunServices: [Microsoft Update Time] wuam.exe
O4 - HKLM\..\RunServices: [MS Office32 Startup] OfficeGUI32.exe
O4 - HKLM\..\RunServices: [PK Services] pksvc.exe
O4 - HKLM\..\RunServices: [Sygate Personal Firewall] host32.exe
O4 - HKLM\..\RunOnce: [PK Services] pksvc.exe
O4 - HKCU\..\Run: [Microsoft Update Time] wuam.exe
O4 - HKCU\..\Run: [MS Office32 Startup] OfficeGUI32.exe
O4 - HKCU\..\Run: [PK Services] pksvc.exe
O4 - HKCU\..\Run: [Sygate Personal Firewall] host32.exe
O4 - HKCU\..\RunOnce: [PK Services] pksvc.exe
O15 - Trusted Zone: *.05p.com
O15 - Trusted Zone: *.blazefind.com
O15 - Trusted Zone: *.clickspring.net
O15 - Trusted Zone: *.flingstone.com
O15 - Trusted Zone: *.mt-download.com
O15 - Trusted Zone: *.my-internet.info
O15 - Trusted Zone: *.scoobidoo.com
O15 - Trusted Zone: *.searchbarcash.com
O15 - Trusted Zone: *.searchmiracle.com
O15 - Trusted Zone: *.slotch.com
O15 - Trusted Zone: *.xxxtoolbar.com
O16 - DPF: v3cab - http://searchmiracle.com/cab/v3cab.cab
O16 - DPF: {12E5E9D9-4366-45D9-BA41-D0BCD55AD8CF} (UDConnect Class) - http://17.sharedsource.org/html/NrsgroupUD_1.0.0.3ie.cab?

Så skal du genstarte pc'en i fejlsikret tilstand. Klik F8 under opstart.

---------------------------------------
Sletning af filer og mapper:
Åbn en mappe, klik på Funktioner=>Mappeindstillinger=>Vis.
Fjern flueben ved "Skjul beskyttede operativsystemfiler".
Fjern flueben ved "Skjul filtypenavne for kendte filtyper".
Sæt prik i "Vis skjulte filer og mapper".
Brug af Start->Søg.
Klik på "Alle filer og mapper"
Klik på "Avancerede indstillinger"
Sæt flueben i de tre øverste.
Mapper:
C:\WINDOWS\EliteToolBar

Filer:
C:\WINDOWS\Downloaded Program Files\webdlg32.dll
c:\windows\system32\wuam.exe
c:\windows\system32\OfficeGUI32.exe
c:\windows\system32\pksvc.exe
c:\windows\system32\host32.exe
c:\windows\system32\wintul32.exe

---------------------------------------
Så kører du engangsskanneren fra Kaspersky - Aktiver det hele i opsætningen derinde, så den kan skanne alt igennem.
---------------------------------------

Genstart normalt og kom med en ny log til kontrol

Grunden til dine problemer er tydelig. Du er ikke opdateret med servicepack's. Såsnart computeren er ren skal du hente servicepack 2 her:
http://intern.sdu.dk/it-service/tjenester/ftphotel/ftpindhold
Derefter en tur på windowsupdate og opdater med alle kritiske opdateringer.
Avatar billede fulper Nybegynder
04. november 2004 - 22:17 #5
Ok, det er gjort, men jeg kan desværre ikke hente servicepack 2 pga. at jeg i øjeblikket kører med en mere eller mindre lovlig cd-key, men når min SU tillader det så må jeg jo ned og betale for en original winxp ;)

tusinde tak for hjælpen :)
Avatar billede tonnybrandt Nybegynder
04. november 2004 - 22:27 #6
Velbekomme. Lad os nu blot gøre loggen færdig.
Du må pakke dig ind i firewall's og anti spyware indtil du får en lovlig XP, så.

Du har SpySweeper, og der er du allerede godt hjulpet, jeg vil anbefale at du så installerer sygate som firewall. Du kan finde et link her på siden:
http://www.spywarefri.dk/pakken.htm
Avatar billede tonnybrandt Nybegynder
04. november 2004 - 22:28 #7
Så kom blot med en ny log, når du har udført forrige procedure.
Avatar billede fulper Nybegynder
04. november 2004 - 23:34 #8
her er den så- undskyld forsinkelsen, men der kørte en IRL process(af hunkøn) der lige skulle have opmærksomhed!

Logfile of HijackThis v1.98.2
Scan saved at 23:33:15, on 04-11-2004
Platform: Windows XP  (WinNT 5.01.2600)
MSIE: Internet Explorer v6.00 SP1 (6.00.2600.0000)

Running processes:
C:\WINDOWS\System32\smss.exe
C:\WINDOWS\system32\csrss.exe
C:\WINDOWS\system32\winlogon.exe
C:\WINDOWS\system32\services.exe
C:\WINDOWS\system32\lsass.exe
C:\WINDOWS\System32\Ati2evxx.exe
C:\WINDOWS\system32\svchost.exe
C:\WINDOWS\System32\svchost.exe
C:\WINDOWS\system32\spoolsv.exe
C:\WINDOWS\System32\CTsvcCDA.exe
C:\mysql\bin\mysqld-nt.exe
C:\WINDOWS\system32\Ati2evxx.exe
C:\WINDOWS\Explorer.EXE
C:\Programmer\Winamp\winampa.exe
C:\Programmer\ATI Technologies\ATI Control Panel\atiptaxx.exe
C:\Programmer\D-Tools\daemon.exe
C:\programmer\powerstrip\pstrip.exe
C:\Programmer\Logitech\iTouch\iTouch.exe
C:\refreshlock\RefreshLock.exe
C:\Programmer\MSN Messenger\MsnMsgr.Exe
C:\progra~1\steam\steam.exe
C:\Programmer\Webroot\Spy Sweeper\SpySweeper.exe
C:\mIRC\mirc.exe
C:\mysql\bin\winmysqladmin.exe
C:\WINDOWS\System32\wuauclt.exe
C:\Programmer\Internet Explorer\IEXPLORE.EXE
C:\hijackthis\hijackthis.exe

R0 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Start Page = http://www.google.dk
R0 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Start Page = http://www.google.dk
O4 - HKLM\..\Run: [WinampAgent] C:\Programmer\Winamp\winampa.exe
O4 - HKLM\..\Run: [ATIPTA] C:\Programmer\ATI Technologies\ATI Control Panel\atiptaxx.exe
O4 - HKLM\..\Run: [DAEMON Tools-1033] "C:\Programmer\D-Tools\daemon.exe"  -lang 1033
O4 - HKLM\..\Run: [PowerStrip] c:\programmer\powerstrip\pstrip.exe
O4 - HKLM\..\Run: [zBrowser Launcher] C:\Programmer\Logitech\iTouch\iTouch.exe
O4 - HKLM\..\Run: [NeroFilterCheck] C:\WINDOWS\system32\NeroCheck.exe
O4 - HKLM\..\Run: [RefreshLock] C:\refreshlock\RefreshLock.exe
O4 - HKCU\..\Run: [MsnMsgr] "C:\Programmer\MSN Messenger\MsnMsgr.Exe" /background
O4 - HKCU\..\Run: [Steam] "c:\progra~1\steam\steam.exe" -silent
O4 - HKCU\..\Run: [SpySweeper] "C:\Programmer\Webroot\Spy Sweeper\SpySweeper.exe" /0
O4 - Startup: Genvej til LAUGE.lnk = C:\Documents and Settings\WHOPPERMAGIC\Skrivebord\LAUGE.doc
O4 - Startup: mIRC NNscript.lnk = C:\mIRC\mirc.exe
O4 - Startup: WinMySQLadmin.lnk = C:\mysql\bin\winmysqladmin.exe
O9 - Extra button: (no name) - {08B0E5C0-4FCB-11CF-AAA5-00401C608501} - (no file)
O9 - Extra 'Tools' menuitem: Sun Java Console - {08B0E5C0-4FCB-11CF-AAA5-00401C608501} - (no file)
O9 - Extra button: Free Surfer - {AFC3FA82-AD07-45cd-8B57-983435B9899E} - C:\Programmer\Free Surfer\FS20.exe
O9 - Extra 'Tools' menuitem: Free Surfer - {AFC3FA82-AD07-45cd-8B57-983435B9899E} - C:\Programmer\Free Surfer\FS20.exe
O12 - Plugin for .mov: C:\Programmer\Internet Explorer\PLUGINS\npqtplugin.dll
O12 - Plugin for .spop: C:\Programmer\Internet Explorer\Plugins\NPDocBox.dll
O16 - DPF: {12E5E9D9-4366-45D9-BA41-D0BCD55AD8CF} (UDConnect Class) - http://17.sharedsource.org/html/NrsgroupUD_1.0.0.3ie.cab?
O16 - DPF: {6414512B-B978-451D-A0D8-FCFDF33E833C} (WUWebControl Class) - http://v5.windowsupdate.microsoft.com/v5consumer/V5Controls/en/x86/client/wuweb_site.cab?1098723391279
Avatar billede tonnybrandt Nybegynder
04. november 2004 - 23:43 #9
Du må se at få lavet IRL processen om til en IRL Service istedet. Så bliver du ikke forstyrret *G*

Tilbage til den virtuelle verden *s*

Din log er nu ren, så du bør i første omgang enten slå den indbyggede firewall til, eller downloade og installere Sygate.
Med Sygate har du jo noget ekstra funktionalitet, såsom at du får at vide hvis programmer forsøger at gå på nettet.
Avatar billede fulper Nybegynder
04. november 2004 - 23:58 #10
tusinde tak for hjælpen :_D

kommer nok til at referere til den her senere, så tusinde tak :P
Avatar billede tonnybrandt Nybegynder
05. november 2004 - 00:30 #11
Velbekomme og takker for point :)