Avatar billede himharbo Nybegynder
04. november 2004 - 14:27 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

Er FX5500 et dårligt køb?

Jeg skal til at have ny computer (P4 3,0; 512 mb ram) og nyt grafikkort. Jeg har fået at vide, at grafikkortet GeForce FX5500/128 mb er meget dårligt til spil. Jeg skal ikke spille de nyeste, krævende spil, men dog nogle enkelte 3D spil.
Er der nogle her der har erfaringer med dette kort. Er det helt udueligt, og spild af penge? Det er nemlig en del af en pakkeløsning, som jeg havde tænkt mig at købe.
Avatar billede gl.k. Nybegynder
04. november 2004 - 20:06 #1
Det er ikke så nemt, at se noget performance benchmarks fra kortet.

Her mellemklasses kort test. Tag´ 5600 og træk 10-20 procent. fra.
http://www.firingsquad.com/hardware/doom3_pt3/page3.asp

Tomshardware VGA charts.
http://graphics.tomshardware.com/graphic/20041004/vga_charts-07.html
5500 ligger ydelsesmæssigt mellem 5200U og 5600.(tætter ved 5200U)

Doom3 vil EMM være spilbart i 640x480, medium settings.

Kortet er ikke helt udueligt. Hvis du nu køber det, kan du jo altid apgradere dit GFX kort igen.
Avatar billede himharbo Nybegynder
05. november 2004 - 16:34 #2
Ok, tak for svaret. Så tror jeg bare, at jeg køber det.
Det er sjovt, for jeg var ellers blevet anbefalet at købe Ti4200, men det klarer sig jo endnu dårligere i denne test. (Men jeg kan nu alligevel heller ikke få Ti4200 med i min pakeløsning)
Avatar billede gl.k. Nybegynder
26. december 2004 - 01:56 #3
afslut så evt. spørgsmålet, tak.