Avatar billede kristian_skriver Nybegynder
04. november 2004 - 14:17 Der er 2 kommentarer

Forslag til løsning

Hejsa,

Jeg har et lille problem som jeg håber nogen kan hjælpe med at løse.

Jeg har et fjernsyn med én scart-indgang - ingen SVHS indgang eller andet. Derudover har jeg en video samt en DVD-afspiller, som jeg jeg selvfølgelig gerne vil kunne se uden at skulle skifte stikket bag på fjernsynet hver gang.

Hvordan løser man lige den?

Jeg har set at man kan få et svart-fordeler stik, som har flere hun-stik, men kun et han, som så skal bag i TV'et. Men hvad sker der hvis begge maskiner er tændt på samme tid?

Håber der er nogen der kan hjælpe....
Avatar billede juggalo Nybegynder
04. november 2004 - 15:27 #1
Umiddelbart ville jeg tro at en sådan dims ville kunne løse dit problem. Hvilket apparat du ville se hvis begge er tændt samtidigt er svært at sige :o)
Avatar billede exp Juniormester
04. november 2004 - 19:47 #2
Der er ikke evt to scart-stik på din video?

Det har min, og jeg har koblet dvd'en til videoen, og videoen til fjernsyent.

Med hensyn til anden del af dit indlæg:
Det kommer jo an på hvilket type det er... jeg havde engang en, hvor man via knapper valgte, hvilket input-slot skulle kobles sammen med output-delen. Samtidig har jeg en kammerat der her en elektronisk, hvor det senest aktiverede del input-element giver output.