Avatar billede pesa Nybegynder
04. november 2004 - 12:41 Der er 16 kommentarer og
3 løsninger

AutoCad zoom problemer

Hej Eksperter

Jeg har et problem når man skal zoome i AutoCad. Normalt zoomer man ind / ud når man scroller med hjulet på musen. Men min panner blot op eller ned!

Hvor indstilles denne funktion?

Mvh
pesa
Avatar billede dla Praktikant
04. november 2004 - 12:50 #1
MBUTTONPAN skal stå til 1, og i musens egenskaber skal der være hak i ”Use MS compatible scroll only”
Avatar billede pesa Nybegynder
04. november 2004 - 12:52 #2
Use MS compatible scroll only

Hvor finder jeg dette???
Avatar billede dla Praktikant
04. november 2004 - 12:58 #3
Kommer an på hvilken mus du har, jeg har Logitech, der står det under fanen Buttons.
(musens egenskaber: højreklik på muse-ikonet og vælg Properties)
Avatar billede pesa Nybegynder
04. november 2004 - 13:01 #4
Jeg bruger også en Logitech, men under "Knapper" står der altså intet i den retning ...

Der står:
Knapkonfiguration
Dobbeltklikhastighed
Kliklås
Avatar billede dla Praktikant
04. november 2004 - 13:04 #5
Er du sikker på at du bruger den rigtige driver? Viser billedet inde i egenskabsboksen din mus som den virkelig ser ud?
Avatar billede dla Praktikant
04. november 2004 - 13:06 #6
...og er der et Logitech logo og link til www.logitech.com?
Avatar billede pesa Nybegynder
04. november 2004 - 13:09 #7
Nej, det står der ikke, så det er nok løsningen. Hvor tror du jeg kan finde denne driver? På Logitechs hjemmeside prøver jeg.
Avatar billede dla Praktikant
04. november 2004 - 13:11 #8
Ja, der kan du frit downloade den rigtige driver.
Avatar billede pesa Nybegynder
04. november 2004 - 13:12 #9
Tusind tak. Prøver lige at søge efter den.

Skriver senere.
Avatar billede pesa Nybegynder
04. november 2004 - 13:23 #10
Nu har jeg fået installeret driveren til min mus, men Use MS compatible scroll only står fortsat ikke under knapper. Og jeg har ligeledes fortsat problemet i AutoCad!
Avatar billede pesa Nybegynder
04. november 2004 - 13:31 #11
Under "Knapper" har jeg dobbelklikket på 3. AutoScroll. Der kommer "Use MS compatible scroll only" frem og jeg klikker hak ud for denne. Det virker fortsat ikke efter hensigten i AutoCad.

Men hør nu her:

Hvis jeg trykker musehjulet ned og bevæger musen op og ned får jeg den ønskede funktion med zoom frem. Det er når den står på universal scroll i museindstillinger. Men det er ikke det helt ønskede.

Hvad skal den indstilles til???

HJÆLP!
Avatar billede dla Praktikant
04. november 2004 - 13:41 #12
Jeg har eksperimenteret med at sætte scrollknappen både til Autoscroll, Middle Button og Universal Scroll og det virker alle steder. Men vigtigt er det at MBUTTONPAN står til 1 i AutoCad, huskede du det?
Avatar billede pesa Nybegynder
04. november 2004 - 13:43 #13
Ja, MBUTTONPAN er sat til 1, så det er MEGET mærkeligt!
Avatar billede dla Praktikant
04. november 2004 - 13:44 #14
Ja. Jeg prøver at tænke over flere muligheder.
Avatar billede pesa Nybegynder
04. november 2004 - 13:45 #15
Tak.
Avatar billede dla Praktikant
04. november 2004 - 13:56 #16
Prøv at se dette, du er ikke den eneste der har problemer, måske kan du bruge noget af det:

http://www.cadforum.dk/ubbthreads/showflat.php?Cat=&Number=3638&page=1&view=collapsed&sb=5&o=&fpart=1
Avatar billede mandylion Nybegynder
08. november 2004 - 18:44 #17
Hej

Jeg har haft et ligende problem med min logitech mus...

Problemet løste jeg ved at gå ind i musens indstillinger og vælge "ikke tildelt" til funktionen til hjul-knappen.

Håber dette kan bidrage til debatten.
Avatar billede mula Nybegynder
21. december 2004 - 21:52 #18
Hej
En ide. hvad med at prøve flg. sæt MBUTTONPAN til 1 i ACAD/ADT. Dernæst skal du i kontrolpanelet under mus sætte scoll til midterknappen. Det er det hele ;-)
Avatar billede pesa Nybegynder
12. november 2005 - 12:09 #19
Undskyld jeg ikke har svaret før. Ved faktisk ikke hvor problemet endte. Det var en venindes computer og har ikke hørt fra hende hvad der skete. Men hun har fået linket hertil.