Avatar billede hello2all Nybegynder
03. november 2004 - 22:56 Der er 5 kommentarer og
2 løsninger

trojan horse dropper?

Hejsa.

Efter at jeg er gået over til at bruge AVG virus program kommer der hele tiden et vindow op med en beskeden:

Virus
Trojan horse dropper.smal.4.AK
is found in file
C:/System Volumen Information/_restore{137B.....}/A00513.exe
To remove this virus please runAVG for Windows

Selvom jeg kører AVG og ikke finder nogle virus eller bruger en online scanner som heller ikke finder noget kommer fejlen igen og igen.

Man kan heller ikke skaffe sig adgang til mappen
C:/System Volumen Information for evt at slette filerne.

Hvad kan jeg gøre for at løse problemet og hvorfor kan man ikke få adgang til mappen?

Håber nogle kender til problemet og kan hjælpe  :)  TAk
Avatar billede fromsej Praktikant
03. november 2004 - 23:08 #1
Deaktiver systemgendannelse, genstart og genaktiver den.
http://spywarefri.dk/virusscannere.htm#alle - Systemgendannelse
Kør så en fuld scan med AVG.
Avatar billede resist Nybegynder
03. november 2004 - 23:08 #2
Slå systemgendannelse fra: http://www.spywarefri.dk/virusscannere.htm#alle

Download denne engangsscanner: http://www.spywareinfo.dk/download/mwav.exe

Genstart i fejlsikret tilstand (F8 i opstart) og kør mwav.exe – aktiver så den scanner mest muligt.

Efter scanningen genstartes normalt.

Hvad fandt scanneren? og hvad finder AVG nu?
Avatar billede hello2all Nybegynder
03. november 2004 - 23:37 #3
Har deaktiveret systemgendannelse og søger efter virus men har ikke fundet nogle. ved ikke om det var meningen at man skulle kunne finde virussen efter deaktiveringen(og dermed sletningen af filerne) men AVG fandt ingen. Ved ikke om popup vinduet kommer men det må tiden vel vise.
--->resist: Har ikke prøvet dit forslag men prøver det hvis det andet ikke har virket.

Skulle man kunne finde en virus efter deaktiveringen???
Avatar billede resist Nybegynder
03. november 2004 - 23:42 #4
Nej, helst ikke ;-) Ifølge AVG findes virus i "systemgendannelsesfilen" - og den skulle gerne slettes ved at slå systemgendannelse fra!

Det skader absolut ikke at prøve engangsscanneren, jeg linker til.
Avatar billede hello2all Nybegynder
04. november 2004 - 00:15 #5
Jamen så tror jeg at den skulle være iorden.
Tak for hjælpen til jer begge og vil egentlig gerne kunne give point til jer begge så kan resist ikke lægge et svar?
Avatar billede resist Nybegynder
04. november 2004 - 11:30 #6
Svar ;-)

Du får også lige et link til sikker surfing: http://www.spywarefri.dk/pakken.htm
Avatar billede fromsej Praktikant
04. november 2004 - 20:45 #7
Tak for point.*S*